OT: Andra intressen
Vilka är era intressen? Berätta!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Förutom Twilight (
) är mina största intressen hästar, fotografering och musik.
Har hållt på med hästar i ca 10 år, har idag en treåring som jag tränar med några gånger i veckan när ägarna inte hinner, Wild Wonder (f. 2006, e. Hagens Ryan RC 76). Träffade henne för första gången när hon var 4 timmar gammal den 20 juli 2006, så vi har ett speciellt band =) Har planer på att försöka köpa loss henne när hon är inriden, håller tummarna för att det ska lösa sig.
Fotograferat har jag gjort i ett par år nu också, har det både som en passionerad hobby samt extrainkomst förutom månadspengen! Fotograferar mest hästar. Våren och sommaren spenderas på olika tävlingar och evenemang som jag sedan säljer bilder ifrån.
Även musik är en stor del av min vardag, lyssnar på det mesta inom rock, pop, indie, singersongwriter…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag håller också på med hästar, rider de som jag har tillgång till men mest en varblodig travare och ett welshsto. :)
Jag tecknar en del och fotar ibland. Jag lyssnar mycket på musik, älskar att titta på film. Läser mycket och sitter vid datan ganska mycket också. ;) Orkar inte skriva så mycket mer, men aja. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Jag rider på Tyresö Ridskola, har gjort det i 8-9 år nu och börjar tröttna lite, så letar efter en medryttarhäst. Jag rider för det mesta d & c-ponnysar. Jag har varit på flera ridläger också. Och i sommar ska jag & en kompis (hhannaz) åka till Skåne och hyra två islänningar, ska bli jätte kul! =)
Jag har alltid tyckt om att fota också, och vill verkligen ha en systemkamera…men har inte råd just nu (dålig på att spara :P) så jag har en Fujifilm Finepix 1000 fd kamera (digital), den funkar bra men skulle hellre villja ha en Systemkamera. =)
Det är väl mina intressen, förutom twilight-serien såklart, älskar också film & musik. Det jag lyssnar på mest är twilight-sountracket (såklart) ;), olika typer av rock och robert pattinsons musik. Lyssnar nästan på alla sorters musik men det är väl vad jag lyssnar på mest. Jag kollar nästan hela tiden på film också, älskar att kolla på film men det blir absolut mest Twilight där också… =)
Förutom Twilight är mina största intressen hästar och fotografering.
Jag harr hållit på med hästar och ridning i snart 9 år (varav fem på ridskola), just nu är jag medryttare på ett 17-årigt arabsto som jag har hjälpt till med att rida och sköta om i snart två år.
Fotografering började jag med år 2007, har jag för mig, och har hållit på aktivt med det sedan dess. Det är ju för det mesta hästar som hamnar framför kameran men även blommor och annat är riktigt kul att fota.
Twilight-filmen såg jag i December förra året, och har varit beroende sedan dess. Jag älskar allt som har med Twilight-serien att göra och jag har läst alla böcker ett flertal gånger nu. Filmen har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har sett den. Men första veckorna efter att ja hade sett den på bio såg jag den nästan varje dag, och nu ser jag den nästan tre gånger i veckan… Så det har blivit ett par gånger… 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Till min två största intressen hör cheerleading och skådespeleri.
Låt oss börja med cheerleading. En typisk amerikansk underhållning (som baseball, amerikansk fotboll m.m). Den allmänna synen på cheerleading är snygga, smala tjejer - väldigt populära, både bland skoleleverna och pojkarna - som går runt i kort kort och magen bar.
Men så är inte alls i verkligheten, i alla fall inte i Sverige. Jag vet inte med amerikanerna, men dem svenska cheerleaderna är väldigt seriösa i deras intresse. Det är kondition, styrka, dans och gymnastik i ett. Man tävlar 2 gånger om året nationellt, då är det ett DM och ett SM. I DM möter man dem andra lagen i distriktet och är man bra kvalar man sig till SM. Dem allra bästa lagen och cheerleaders tävlar internationellt (europas förnuvarande bästa cheerleader är svensk, visste ni det?). Man delas upp i olika positioner, alla lika betydelsefulla. Jag är en flyer (topp på svenska), alltså den person som befinner sig i luften under byggen. Jag har snart tränat cheer i snart ett år.
Jag postar ett videklipp på det väldigt duktig lag från Sverige. Detta är ingen tävling eller så, utan bara ett vanlig övnings rutin.
Skådespeleri, behöver nog ingen vidare förklaring. Det är vad det heter. Sysslat med acting som det kallas på engelska i snart 5 år. Främst teater, men nu har tagit steget längre till filmkameran.
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Twilight är ett stort intresse för mig. Men förutom det så håller jag på väldigt mycket med hundar och fotografering.
Har en cairnterrier hane på snart 4 år. Tränar ganska mycket med honom, mest agility, lydnad och viltspår men även annat. Tävlar i viltspår, men inte så mycket mer :)
För ett par år sedan fick jag en kamera, Fujifilm Finepix s8000fd, och då började mitt fotointresse. Nu håller jag på att spara ihop till en systemkamera, har räknat med att kunna köpa den i slutet av sommaren. Det blir troligtvis en Canon EOS 450D :)
Hästar och fotografering.
Hästar är snäppet större än fotografering. Är inne på mitt 7e "hästår" och har aldrig tänkt tanken på att sluta. Rider 1 gång/v på ridskolan och 1-2 ggr/v rider jag min medryttarhäst. Ett sto, världens underbaraste häst, Chikina. Jag har aldrig ridit en häst som lärt mig så mycket som hon gör. Vid sidan om ridningen och allt det andra så fotograferar jag väldigt gärna, så ofta tiden finns. Jag har fotograferat aktivt sedan 2007 ungefär och det är också ett intresse som jag nog kommer hålla på med länge till! Eftersom hästar är något jag lever för så är det därför mest hästar jag fotar, försöker åka ut på så många tävlingar som möjligt under sommarna. Fotograferar gör jag med en Nikon D50.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Vad många hästt och foto tjejer vi har här i forumet 
Bör kanske nämna att jag också är en, ridit i 6 år men valt att sluta för att satsa helhjärtat på cheer och skådespeleri. Och vissa saker växer man bara ifrån.
Fotograferar gör jag, ganska aktivt. Har en egen hemsida - www.aidahakimi.se - som för tillfället är bildlös. Men det är fortfarande en hemsida 
Med Vänliga Hälsningar
Mina största intressen är väl då hundar, kaniner och fotografering. Fotar mest djur och natur med min Nikon D60. Har 2 kaniner som jag tillbringar mycket tid med, har tyvärr ingen hund, har aldrig haft möjlighet att skaffa en pga för lite tid. Kanske kan skaffa en om 2 år, om jag har tur, beror på vad jag ska göra efter gymnasiet.
Mina största intressen är Guldhamster uppfödning och fotografering och hundar. Jag föder upp gludhamstrar främst för att få fin färg, utseende och och bra temprament. Jag har en hund också som jag älskar och träna lydnad och massa konstiga trix med så hela dagarna brukar vi vara ute och träna :). Jag gillar och fota djur också, mest är det hamstrarna och hunden som hamnar på fotona. Bild på min Tofflan och hunden Milou (när han var valp).

Förrutom Twilight är det nog snowboard och musik som gäller.
Jag har åkt snowboard sedan 7 år tillbaka, och ja. Det är inte så mycket att säga förrutom att det är en av de härligaste känslorna som finns när man åker nedför bergen. Jag gillar att åka offpist och i halfpipen främst skulle jag tro. Skulle vara kul att dra ihop ett gäng och åka till Alperna nästa år!
Musiken har alltid funnits där. Ända sen man var medlem på spinn så är man alltid väldigt uppdaterad inom ämnet. Mitt liv skulle vara måttligt tragiskt utan min kärare musik eftersom det skiftar mitt humör. Jag lyssnar främst på britpop/indie och rock. Ett par exempel på mina favoritartister är Bloc Party, Blur och Kings of Leon.
Ett annat mindre intresse är fotografering. Äger en d80 sen en tid tillbaka och det blir bara roligare och roligare för hur mycket man fotar!
// Lisa, medarbetare på Twilight
#8 Kanske beror det på att hästar (och fotografering) är det roligaste som finns 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#10 Vilka söta krabater måste jag säga 
Med Vänliga Hälsningar
#13 Hihi tack (tycker jag med ;) ) :D

#12 Hehe så tänkte jag förut med… Men man måste testa på annat för att avgöra :)
Med Vänliga Hälsningar

#5 Wow, vilka häftiga intressen du har! :D
#10 Du är jätteduktig på o fotografera, och du har så söta djur :) <3
Mina största intressen är datorn, musik, hundar, marsvin, tamråttor och fotografering.
Skulle vilja börja på teater. :)

#16 Hehe, vet inte vad jag ska säga. Tack, antar jag? 
Börja!
Även om du inte kanske vill jobba som skådespelerska i framtiden så är det otroligt bra med drama och teater övningar. Extra bra när man ska hålla tal i skolan, man blir mycket "modigare" eller vad man nu vill kalla det 
Med Vänliga Hälsningar

#17 Skulle också gärna hålla på med teater.
Dock är det svårt när man bor som man gör.. 
// Lisa, medarbetare på Twilight
#16 tack tack <3
#17 cheerleading värkar läskigt o häftigt :O :).

#18 Åh, sånt är alltid tråkigt
Lyckligtvis bor jag i en stor stad och har aldrig upplevt att det jag behöver "inte finns" så att jag säga, så tyvärr har jag inga tips :/ Iofs kan man låna böcker som kan hjälpa en otroligt mycket, men det bästa är ju att ha en riktigt människa som guidar en…
#19 Det är läskigt i början, det erkänner jag
Speciellt om man är flyer…! Gud som jag darra i första byggen
Men det går över och till slut känns det ganska naturligt att vara flera meter ovanför marken och att förlita sitt liv på sina cheerkamrater!
Med Vänliga Hälsningar

mitt intresse är ju då Twilight men mitt största intresse är hästar :D
jag har hållit på med hästar i 12 år nu oc jag kommer at fortsätta med det tills jag et inte när :)
jag gillar messt dressyr och ponnytrav inom ridsporten :)
Just nu håller jag på och tbildar mej innom ponnnytrav och till maj så har man licensen :D
Oj, andra intressen? Hmm, ja, först och främst håller jag på med islandshästar och utbildar just nu en ung valack för att ta ut honom på tävlingsbanorna i höst (om jag vågar ;)). Har ridit i mååånga år och har inga planer på att sluta heller så! =)
Annars så är det ju kompisar, fest och annat skoj som står på "Vad gör jag på min fritid?"-listan. Eller så jobbar jag, fast det klassas väl inte som intresse antar jag.

Jag ÄLSKAR djur! Äger för tillfället 5 gerbiler och 3 kaniner, och jag förstår inte hur det är möjligt. För ett antal år sedan hade jag inte ett enda djur och det hela startade med två gerbiler. Sen blev det två kaniner. Nu finns varken gerbilerna eller kaninen kvar (en finns kvar!) men djurintresset har fortsatt ändå. En kanin ska säljas snart och en ny är på ingång.
Tycker även om fotografering. Använder mig av en Canon EOS 400D med kitobjektiv 18-55mm och Tamron 70-300mm TELE/MACRO.
Är superintresserad av kändisar.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Har en massa olika intresse men det främsta är djur. Har tre hästar och driver jupiter´s gerbiluppfödning men har en massa andra djur också. Förutom djuren har jag ett brinnande intresse för film och musik, har hur många filmer som helst i hyllan. Jag har innan spelat trummor men det ligger lite på hyllan nu, men det är riktigt roligt ! :)

#24 jättefina gerbiler! Är de från djuraffär eller uppfödare? isåfall från vem om man får fråga? :)

#27 Tack så mycket! :)
Honorna är från djuraffär men hanarna är från uppfödare. Thunderbridges uppfödning: http://thunderbridge.zoomin.se/
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

jag håller på med kaninhoppngin med min kanin,och vi far runt och tävlar i norrbotten ;D
och så håller jag på med teater,just nu är jag med i en show på norrbottens teatern som heter tjejertyptolv ;D jag spelar huvudrollen :Dvi ska på turné i juni :)
jag håller mycker på med sång och musik ;)
och så Rider jag ;D<3
Bild från TjejerTypTolv :)
haha,jag sitter i mitten på stolen xD
Utom Twilight tillbringar jag en hel del tid i stallet. :) Ridit sedan jag var 5 år, vilket blir 11 år i höst. Ridit ca. 9 av dom på olika ridskolor. Har nu en kallblodstravare på snart 15 år som jag hoppas kunna utbilda mer i sommar. Han går lektioner i veckorna så jag inte behöver åka 2.5 mil varje dag för att sedan åka hem direkt för att jag inte hinner. Tillbringar även en kväll i veckan på ungdomskvällarna i kyrkan. :P Inget direkt religiöst utan mest skoj grejer att göra med kompisarna :)
Jag kan absolut inte säga att Twilight är mitt intresse, det vore att ge upp hela mitt liv åt en film. Det är bara ett roligt ämne helt enkelt.
Mitt största intresse är mitt galna lilla arabsto som jag haft i cirka 6 år. Fotar dessutom en hel del men har taggat ned på det nu på sistone. Går även i 1an på gymnasiet vilket är mitt största OINTRESSE. 

Jag tycker om att fota, läsa, spela spel, kolla på massor med filmer och tv. Sen gillar jag ju såklart att pyssla med smycken, scrapbooking och sånt..Shoppa också..hehe 
Mina andra intressen är fotboll, hundar och fotografering. När det gäller fotboll så spelar jag bara för att det är riktigt roligt och så handlar det ju mycket om kondition.
Jag har två hundar som jag springer med, tränar agility och gosar med. Utan dom så skulle min vardag vara totalt tråkig.
Fotografera.. Jag gillar också att fotografera.. Djur helst men annat funkar också..
Sådär, nu vet ni vad jag gör på frititden, förutom att bänka mig i soffan och läsa Twilight då =)