Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmmusik
Läst 1772 ggr
Anna
0

Musiken i filmen

Vad tycker ni om musiken som är med i Twilight?

Först och främst tycker jag att musiken är en VIKTIG del i filmen! Utan den skulle den vara mycket sämre, mer livlös liksom.

Sedan tycker jag att de valt ut låtarna så omsorgsfullt och noggrannt att resultatet inte kunnat bli bättre….

Alla sångerna passar in i den scen de valts ut till enligt mig.

T.ex Muse's "Supermassive black hole" är ju helt galet bra i basebollscenen!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Livzson
0

Håller med! Muse överhuvudtaget passar väldigt bra in i scenerna.
Har alltid varit skeptisk till Paramore, men Decode låter faktiskt rätt så hyfsat..

Rob's egna låter är också väldigt passande. Pianospelandet är lite tårdrypt vackert.. Hade dock vart kul om det hade varit Yiruma istället för Carter.

// Lisa, medarbetare på Twilight

LindaKarlstrom
0

Man märker att en filmmusik är riktigt bra när man inte tänker på att den spelas i bakgrunden. Jag har faktiskt inte lagt märke till någon speciell filmmusik i Twiligt alltså måste den vara riktigt bra och passade. Det blir att se filmen en gång till och bara tänka på musiken! :)

Anna
0

#2 Precis! Den ska matcha filmen så bra att den liksom smälter in, man lyssnar inte direkt på den men den höjer stämningen.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[michaelalundgren]
0

#2 Jag håller helt och hållet med.. Har inte tänkt på någon speciell musik. Är helt inne i handlingen. Likadant varje gång :P

Magster
0

Jag har massa soudtracks från filmen, särskilt pianolåtarna. Tycker de är så sjukt vackra och älskar att plugga till de. En av mina favoritdelar av filmen är när Edward spelar för Bella, helt underbart!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Maja
0

Kär i Roberts "Let me sign" och "Never Think". De går om och om här hemma! =)

AidaHakimi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Cart Burwell är min nya favorit kompositör.

Och jag har börjat lyssna på Blue Foundation, som har bidragit med låten Eyes on fire i filmen.

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Bella-R
0

Denna älskar jag. Så vacker så tårarna rinner nerför kinderna.

Älskar även Muse's supermassive black hole. Passar baseballscenen perfekt!

Det är mina favorit-musik-scener.

Alla andra är oxå väldigt bra. :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Oriel
0

Musiken är så bra :D

-' Rebecca Johansson

Livzson
0

Blir kul att höra vad det är för musik i New Moon!
Särskilt scenen då hon överges..

// Lisa, medarbetare på Twilight

Emelie-G
0

#10 Avslöja inte för mycket nu, tänk på oss som inte läst alla böcker än Oskyldig

Liichaa
0

jag tycker bellas lullaby e jättebra i filmen :D

jag håler på och lära mej den nu så vi får se ;)

hhannaz
0

Jag tycker musiken passar jättebra in i filmen! Speciellt Bella's Lullaby, den var precis som jag hade tänkt mig att den skulle vara. Och som många andra tycker så passa Supermassive Black Hole in perfekt i Baseball-scenen! =)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

[Wera]
0

Åh jag minns inte vilka låtar det är i filmen Obestämd Men en vet jag då Paramores musik video är med Skrattande Paramore är väldigt bra (Y)
Men jag tycker som #0, viktigt med musiken i filmerna.

LovisaJacobsson
0

sedan är ju muse författarens favorit band…

discosadness
0

Musiken är underbar! Jag skulle kanske ha skippat Paramore till soundtracket, men om jag minns rätt så hörs de inte i själva filmen?

Jag älskar hur rock blandas med klassisk musik, helt brilliant. Jag har blivit beroende av Radioheads "15 Step" som spelas först i eftertexterna, den är läskigt bra, Radiohead är läskigt bra överhuvudtaget, Muse också!

Och lyckligtvis så dimper soundtracket ner i våran brevlåda inom en snar framtid!

hhannaz
0

#16 Jodå, Paramore's Decode hörs i bakgrunden när dom provar klänningar i Port Angeles… =)

discosadness
0

#17 Åh, tack, nu minns jag!

hhannaz
0

#18 Flört

emms
0

Jag älskar Robert's låtar och Flightless Bird, American Mouth. Paramore är väldigt bra med ;D

Men tycker dock det skulle vara River Flows in You-Yiruma istället för Bella's Lullaby :)

Jag har btw alla låtarna på min mobil (A)

Emma

KitoBonito
0

Favoritlåten HELT klart, Roberts egna Let Me Sign. Jag tröttnar aldrig. Underbar!

mbwj
0

Jag älskar verkligen musiken den passar grymt bra in.. mina favvosar är nog:

-Super massive black hole

-Decode

-Bellas lullaby och alla andra ;)

ulliga-flickan
0

Började att lyssna lite på youtube på Muse och märkte att dom var verkligen bra! Har dom nu för tiden på mp3 ;D

hhannaz
0

#23 Jag började också lyssna litegrann på Muse, och insåg att dom var jättebra! Har alla deras låtar på datan och sitter och lyssnar på dom hela tiden! :D

altrheio
0

Jag gillade låtarna : Mute math-spotlight,The black ghost-Full moon och Yiruma-River flows in youOskyldig

Kimmie
0

Älskar Muse - supermassive black hole, passar så perfekt till sin scen!

[Avslutat konto]
0

Jag tycket att dom gjort att jättebra jobb med soundtracket

Men mina favoriter är nog:
Blue Foundation - Eyes On Fire
Mutemath - Spotlights
Paramore - Caught Myself

Och sist men inte minst Muse! Skrattande

Jussse
0

#17 Nepp, det är Paramores låt I Caught Myself som spelas i bakgrunden då ;)

mbwj
0

#25 Jag med! =)

Lagerquist
0

Håller med er musiken är verkligen super, soundtracket går på högvarv hos mig fungerar utan filmen o Bella's Lullaby är så himlans fin. Snart kan jag spela den flytande själv Cool

hhannaz
0

#28 Ojdå, blandade visst ihop dom! Men det är klart det är I Caught Myself som spelas! :D

erbjo
0

Jag tycker att dom har valt bra låtar till filmen :) Speciellt Bella's Lullaby och Supermassive Black hole ^^

TerriZue
0

Det är egentligen inte sån musik jag lyssnar på i vanliga fall emn jag tycker att den passar väldigt bra i filmen och de olika stämningarna förstärks av musik och musiken blir bättre av de olika stämningarna. Jag vet att det låter virrit och helt knäppt men jag hoppas ni kan förstå vad jag menar. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
0

Måste också läghga till att också jag tycker låten somd e har i basebollscenen passar perfekt! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus