Lista favoritkarakträrerna
Vilka är dina tre favoritkaraktärer i Twilight? Skriv en lista med dina tre favoriter och motivera gärna dina val.
Ev. listmall för den som vill ha:
- Nummer 1
- Nummer 2
- Nummer 3
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Min lista blir:
- Edward
- Alice
- Emmett
Kommer inte på någon riktigt bra motivation just nu, kanske återkommer med en.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
1. Jacob
2. Edward
3. Emmet
Jacob är bara underbar.. I love him. Min myspåg :'D
Edward och Emmet är ju helt klart älskvärda de också. Men jag kan egentligen inte riktigt välja såhär :'o Blir så svårt!
1. Emmett
2. Edward
3. Jasper/Alice
Jag bara älskar Emmetts personlighet, och Edward likaså. Och Emmett's humor är bara så bäst! Han är som min dröm-storebror!
Jasper och Alice fick en delad trea-plats av mig, eftersom jag inte kan välja mellan dom två!
Egentligen gillar jag alla i familjen Cullen, alla har ju sin egen personlighet och är unik på sitt sätt. 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
1. Alice
2. Edward
3. Jacob
Alice är så gullig och verkar vara precis en sådan person som man vill ha som bästa kompis, glad och omtänksam. Vad kan slå Edwards utseende liksom? Inte speciellt mycket
Och Jacob - sådan humor!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

1. Emmett
2. Edward/Alice
3. Esme
Emmet får första platsen för sin humor xD och sen så får Alice och Edward dela på andra platsen, Alice är så söt och snäll, en som kompis man vill ha. Edward måste man ju bara ha med! och Esme är så himla snäll!
alla har ju något som man gillar hos dom!

1. Edward
2. Emmet
3. Alice
Tycker igentligen om nästan alla men på fjärde plats hade nog Jacob kommit tror jag… ibland kan vara så snäll & rolig men ibland gör han saker han inte borde (…eller hur jag ska förklara?)
Aja tycker om nästan alla, fast på olika sett. Emmet är så otroligt rolig också och Alice är så söt och snäll… =)
- Alice
- Edward
- Emmett
Alice älskar jag, hon är bara för gullig och helt galen på sitt sätt och jag blir glad varenda gång jag läser om henne. Hon är ett riktigt litet yrväder och dessutom den karaktär jag identifierar mig mest med. :P
Edward tycker jag är en väldigt intressant karaktär, han har spännande åsikter och originella tankar och så älskar jag verkligen hur överbeskyddande han är. Jag vet att en del antagligen bara sitter och skakar på huvudet nu men jag gillar det, jag tycker bara att det bevisar hur mycket han älskar Bella och hur mycket hon betyder för honom… ingenting får hända henne. :)
Emmet är ju också helt otroligt rolig.. han gör dte han känner för och säger det han tänker och han skäms inte för det. :P Han har alltid någon rolig kommentar och jag gillar helt eneklt hans sätt! :D
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
1. Jasper
2. Alice
3. Carlisle
Varför?
1. Helt underbar karaktär, så där mystisk som jag gillar. Man vet aldrig riktigt var man har honom, vad han tänker på eller tänker göra.
2. Sötare tjej får man leta efter! Så snäll, rolig, lite halvgalen och alltid tipp-topp! =)
3. Han är så underbar! Så mån om alla och helt underbart snäll. :)
Tätt efter kommer Esme. :)

Jag har precis börjat på 3:e boken så jag har inte läst alla, vilket innebär att det här kanske ändras..
1. Edward
2. Alice
2. Jasper

1. Emmett
2. Alice
3. Rosalie
Tycker bäst om Emmett för hans humor men att han också är omtänksam. Alice är ju bara störtskön på alla sätt och vis, och nu kommer vi då till Rosalie biten, visst hon är lite halvknäpp och dum, men genom böckerna har jag fått mer o mer förståelse för henne och börjat tycka om henne, och det är ju faktiskt tack vare henne som Emmett är vampyr ;)
1. Edward
2. Alice
3. Bella
Edward kommer på första plats eftersom han verkar va helt udnerbar, snäll, omtänksam, snygg uppenbarligen. Han bryr sig verkligen om dom han tycker om!
Alice är så himla snäll och go, definitivt en sån person man skulle vilja ha som bästa vän.
Bella, dels för hennes mod, men även för att hon iaf i människoskepnad är så vanlig med sina brister och dåliga balansinne. Och som vampyr är hon helt fantastisk =)

No-way! Jag kan absolut inte lista dem..
Men jag har tre favoriter, dock utan placering. Det är Jasper, Alice och Edward. =)
// Lisa, medarbetare på Twilight

Konstigt att INGEN svarar Bella, när det är henne vi känner mest =D
Men jag har nämnt det i en tidigare tråd, är inte ett större fan av Bella.
Men min lista är:
- Edward
- Jacob
- Emmett
Edward går det ju inte att beskriva eller motivera, han är ju Edward! Min drömman.
Jacob är min drömman nr2 - söt, snygg (biffig), och rolig!
Och Emmett är min dröm-storebror.
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
What she said! *pekar mot #12*. Kan INTE lista dem, gillar alla på olika sätt, men Alice, Jasper och Edward är nog favoriterna…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#13: #11 har med Bella på sin lista.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

1 Bella
2 Edward
3 Alice
haha,jag vet inte varför man jag bara älskar Bella!! hon är så underbar tycker jag ^^
Edward är mina drömmar xD haha
Alice :D hon är bara för bra!! hon är så underbart snäll och jag önskar att hon var min storasyster ^^ <33
1. Edward, älskar allt med honom <3
2. Alice, för hon är så gullig.
3. Alla övriga, har så svårt att bestämma mig ;P
- Alice / Bella / Rosalie
- Jasper / Edward / Emmett
- Seth / Carlise / Esme / Jacob / Charlie
#18: Svårt att bestämma dig?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Carlise
Alice
Jasper
Tänker bara förklara Jasper. Alla som har läst alla böckerna får lite mer kött på benen ang Jasper. Jag älskar verkligen hur han har utvecklats. Från att ha varit en plågad bakgrundsfigur till en man. En personlighet.

1.Edward
2.Bella
3.Alice
Alice och bella är lite på delad plats men jag gillar edward mest :) < 3
19# Hehe :P Aa
1. Edward
2. Carlisle
3. Jacob
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

1. Jasper
2. Alice
3. Carlisle
Har inga direkta motiveringar annat än att Jasper är hemlighetsfull, snygg och spännande. Ifall man har läst böckerna så får man lära känna honom bättre än i filmen. Alice är sjukt gullig och förstående som person. Carlisle är trevlig och förstående mot alla, han gör inge något ont osv..

1.Alice (stor vampyridol XD)
1. Jasper (so sweet so dark OxO)
2. Jake (bara måste ha me honom)
2. Carlise (så cool, så ung)
2. Emmet (sjukt rolig)
3. Edward (för att)
3. Esme (har nt så stor relation till henne, så hon får en 3 med Edward)
haha, Rosalie finns nt mee (hate her) hon är så elak/snobbig fattar nt hur emmet kunde bli tilms med henne O-O''. Jo knsk på 100 plats…