Fråga ang. familjen Cullen
Det är en sak jag inte riktigt förstår. Alice, Carlisle, Emmett, Esme och Edward heter ju Cullen i efternamn men Rosalie och Jasper heter Hale i efternamn.
Min fråga är alltså varför heter inte alla Cullen?
Undrar jag med…
Carlisle har ju inte skapat alla så varför heter vissa av dom som "fallit dit" lite hur som helst Cullen och vissa inte?
Och Rosalie och Jasper? Är dom släkt på något annat sätt eller?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
För att dem ska likna varandra så mycket som möjligt och för att andra ska tro att dem adopterat Jasper och Rosalie.
Eftersom Jasper och Rosalie är blonda så tror folk att dem är syskon, vilket dme inte är, men därför kallas dem för Hale, medans Edward och Emmett som liknar varandra mer heter Cullen.
(: Hoppas jag förklarade bra
Alicie då? Dessutom så står det väl iboken att alla är adopterade eftersom Carlisle och Esme är för unga för att ha barn i tonåren?
#2 Troligt faktiskt…
#3: Alice har också mörkt hår.
Ja, det stämmer att alla är "adopterade" och det ligger gott och väl en bra poäng i det #2 säger, att man kan tro att Jasper och Rosalie var riktiga syskon och att Alice, Emmett och Edward var syskon. Antagligen tänkt att man ska tro att de adopterades tillsammans med sina syskon.
Men jag tror att de har olika också för att det inte ska verka lika konstigt att syskonen är ihop med varandra, för om man tänker efter så är det ju en Hale och en Cullen som är ihop med varandra bland syskonen (och så Edward som är lite udda).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

som sakt cullens är mystiska O.O
#6 Det är charmen med dom =)
Jaha, okej. Så efternamnen är bara en "förklädnad"? 
Precis som #5 säger, Alice Cullen är tillsammans med Jasper Hale, Emmett Cullen är tillsammans med Rosalie Hale. Det faller sig naturligt att de har olika efternamn då.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Men Rosalie och Emmet som är gifta (periodvis iaf) då? Eller behållerRosalie sitt efternamn bara? Uppenbarligen gör hon ju det, men ni fattar vad jag menar hoppas jag. ;)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

äre inte för att "smälta" in,asså Rose och Emmett,det skulle vara lite knasigt om dom var gifta och gick high shool,samma med Alice och Jasper :)
Och carlise och esme är ju som gifa,och det är ju som vanligt ;D

elr jag vet inte riktigt ;)
För Emmet å Rosalie åker ju på smekmånad typ hela tiden…xF Känns det som iaf. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Men om Emmett och Rosalie är gifta, borde ju de ha samma efternamn..?
Jag tror att det är som #11 säger om Emmett och Rosalies giftemål. De är egentligen gifta hela tiden, men de låtsas att de inte är det när de går på High School för att det är ovanligt och det skulle göra dem väldigt udda. Och för att det inte ska verka konstigt att de är ihop har de olika efternamn. Edward berättar ju att han snart säker får uppleva Emmett och Rosalies bröllop igen, han har alltså sett dem gifta sig flera gånger innan. Så varje gång de "spelar" att de gifter sig så byter säkert Rosalie efternamn, men när själva böckerna startar är de ju inte gifta utåt sett, och därför tror jag att de fortfarande har olika efternamn.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Men Rosalie har väl alltid hetat Hale i efternamn? Eller har hon bytt någon gång i böckerna?
#16: Ja i böckern har hon alltid hetat Hale, men det jag tänker är att böckerna är inte hela hennes liv, vi vet inte exakt vad som hänt innan böckerna tar vid. Men visst, det kan säkert ha varit så att hon har gift sig tidigare men valt att behålla sitt namn.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

7# det är klart 
Vill inte säga för mycket om det finns någon som inte har läst alla böckerna, men Rosalie ville behålla sitt riktiga namn (Rosalie Hale) då hon blev vampyr. Och eftersom Jasper och Rosalie ofta antogs vara biologiska syskon så valde Jasper att ta Rosalies efternamn. Därför heter dem två Hale medan resten av familjen heter Cullen.
/Matilda
#19 Jaha, då förstår jag. Du förklarade bra 
#20 Vad bra att jag kunde lysa upp det hela lite. ;)
/Matilda