Favoritscen
Har du någon favoritscen från Twilightfilmen?
Vilken/vilka isåfall och varför?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
När Bella och Edward "is true". När de stiger ur Edwards bil, Edward är ursnygg i sina solbrillor och säger "Breaking all the rules now anyway. Since I'm going to hell!". Oslagbart roligt och man smälter av hans charm!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#1 En av mina favoriter också! Han är så vansinnigt snygg där också.
Gillar även hela fightscenen i balettlokalen, otroligt bra gjort, snygga effekter och spännande värre…
Man smälter ju i kysscenen på Bellas rum också…

#1 Den tillhör en av mina favoriter också. Han är verkligen sjukt snygg där.
Annars älskar jag baseballscenen, tycker att Muse låten passar in perfekt där.
Även scenen när Edward suger ut giftet ur Bellas handled och Let me sign spelas i bakgrunden, då blir man ju nästan lite tårögd…
#3 Jaa! Baseballscenen OCH musiken 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tycker när dom kliver ur Edwards bil på skolgården, och när Edward suger giftet ur Bellas handled.
När de går ut ur bilen, kysscenen, baseballscenen och scenen när Edward och Bella sitter i trädet och man hör Bellas Lullaby i bakgrunden och sen övergången till där man ser Edward spela *dregel* 

Baseballscenen
Jasper där är yummo!
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Kysscenen, baseballscenen, och scenerna efter baseballscenen när hela familjen Cullen gör allt för att skydda Bella. Väcker så mycket känslor, trygghet, kärlek etc ^^
Sen måste jag fråga (pinsamt nog) vad Lullaby betyder? Har aldrig riktigt fattat det 
Samma som #1!!
#9 Lullaby = vaggvisa
samma som #1 :))
När Bella kommer ner från trappan oxå, hon är så otroligt snygg där
Och när Edward, när dom labbar, presenterar sig själv, hans leende då, mums :D

Samma som #1 
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Min främsta favorit är när Edward tar hem Bella och han visar henne sitt rum. Man får en sån där tafatt känsla som jag själv upplevt när man är hemma hos sin pojkvän för första gången, älskar det!
Sedan när hon, i samma scen, säger att hon är inte är rädd och Edward säger "You really shouldn't have said that..!" och drar ut henne från huset till en trädstam, och sedan scenen som följer med den vackra naturen!
Baseballscenen och scenen när alla stirrar på Edward och Bella på skolgården (när Edward har sina Ray-Ban glasögon på) är två andra solklara favoriter!
#15: Jag tycker precis tvärt emot dig, haha.
Jag hatar scenen där de klättrar i träd. Jag hatar den för att den är helt annorlunda i boken, Edward kastar sig och Bella mot soffan när han låtsasattackerar henne. Och sedan kommer ju Alice och Jasper in (tror att det är Jasper, rätta mig om jag har fel) och frågar skämtsamt om Edward ska dela med sig av sitt "byte".
Men däremot håller jag med dig om de andra två du nämner, de är bra.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#16 nu när du skriver det så håller jag med dig lite, de kunde klämt in den delen också! Men tycker om den förstnämnda scenen för mycket för att vilja ha bort den.
Jag måste nog säga piano-scenen om jag måste välja mellan alla mina favoriter! Och när Bella ser Edward för första gången i matsalen. Och när Edward suger ut giftet ur Bella i balletstudion. Och när… Haha nej, jag skulle kunna på hur länge som helst! 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

#18 Jag gillar också den scenen, alltså den när han suger ur giftet. Låten som spelas är otrolig fin! Och tanken Bella tänker sedan. Perfekt!
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
Mina favoritscener är bl.a "baseballlscenen", och den i Cullens kök, när Alice presenterar sig, och när Rosalie förstör skålen, och Bella som fäller sin skämtsamma replik ;)
#8 Jaaa, visst är Japser underbar! Så avslappnad och snygg…

Min absoluta favorit är baseballscenen, dels för att musiken är grym, men också för att det ligger så mycket humor och lättsamhet i den som när Emmett och Edward "krockar" i luften
Sen gillar jag också scenen från skolgården när de kommer med Edwards bil
och sist så gillar jag också scenen när han kommer hoppandes på hennes flak och bjuder in henne till hans hus, i scenen säger hon bla. "Could you act human?.." Humor där med :)

#1 - jag älskar den scenen! så jävla het i sina solglasögon och när han säger "We're breaking all the rules now anyway" lägger armen om henne och säger "Since I'm going to hell!" samtidigt som han tittar över axeln på "syskonen" som sitter i bilen. - fyfan vad jag älskar hans smile!
Baseball-scenen är också väldigt bra.
Även när Bella för första gången ska träffa hans familj och hon säger "wait, what if they don't like me?" och han svarar "so you're worried, not because you'll be in a house full of vampires, but because you think they won't approve you?". haha :)

Nu när jag äntligen sett den
Så måste jag säga som #1 och alla andra och så gillar jag sista repliken i #23 
Jag bara älskar scenen när bella först ser Alice och Jasper. När de går mot sitt bord. Hehe, lite konstigt val men den scenen är fin.
Sen gillar jag baseball scenen och när han presenterar sig. Och när de går ut ur Edwards bil och alla stirrar ;)
När han suger ut giftet ur Bellas handled och kyss-scenen är också favoriter. Även när de dansar på skolbalen :)
Emma
Favoritscenen är nog när Edward suger ut giftet ur Bella. När han knyter sin hand om hennes jacka på armen och inte kan sluta riktigt. Och Carlisle säger åt honom att sluta.. Åh, så .. Jag kan inte beskriva känslan! Här får man verkligen se hur Bellas blod tilltalar Edward. Mums. x)

Jag håller helt klart med #1 och #3 =) men det är svårt att välja, allt med filmen är liksom overkligt bäst :P=)
Svårt!
Men en scen är jag speciellt svag för:
När Edward kommer med bilen när de där andra killarna håller på att gå på Bella och sedan när de (hon) äter mat på restaurangen..
Men verkligen ser hur oerhört mycket han tycker om henne och när han säger:
"I don’t have the strength to stay away from you anymore."
och hon säger:
"Then don't!"
Aww.. =)
#28 Åh, dom scenerna gillar jag också! 
lätt den då bella får se hur edward ser ut i solen och lite senare så säger dom:
Edward: "And the lion fell in love with the lamb."
Bella: "What a stupid lamb."
Edward: "What a sick, masochistic lion."
och sist så gillar jag också scenen när han kommer hoppandes på hennes flak och bjuder in henne till hans hus, i scenen säger hon bla. "Could you act human?.." Humor där med :)
Den där scenen e jag lite fundersam över, för när han hoppar ner på taket verkar Bella lite förvånad, som om han överaskade henne. Men ändå så står hans bil där? =P
Andra scener jag gillar är när Eric står med en pinne med en mask och säger "Hey Bella look, it´s a worm. It´s a worm" å så ett kul skratt efter det xD
Å när Edward räddar Bella såklart
han står där å kollar på killarna å dom backar, MAKT! ;)
Sen när Jacob kommer igen och pappan säger att han tjatat på att få träffa Bella så säger Jacob.
-Great dad, thanks.
-Just keeping it real son.
Det tycke rjag e lite kul ^^
Sen när Bella ska hälsa på the Cullens å någon (kommer inte ihåg vem) säger "Here comes the human" å alla ser så dr busigt glada ut ^^
Och såklart väggen av graduationsmössorna ;D och när Bella kommer in i Edwards rum och säger
"-No bed?
-Ehm.. no, I dont sleep.
-Ever?
-No, Not at all." Tihi ^^
Å sista nu då ;) När Bella säger att hon har en dejt med Edward å att han vill presentera sig själv då Charlie säger "Bring him in" å "slår ihop" (eller vad man ska säga) geväret ^^

Ja jag har också funderat på det.. hon kanske bara blir förvånad över att han hoppar på hennes bil ;D jag vet inte
Jag älskar också den scenen med geväret.. och i slutet innan balen när edward säger att han ska ta hand om henne så charlie typ "yeah, like I haven´t heard that before" kommer inte ihåg exakt vad han säger… men de e kul iallafall ;D o hans pepparsprej :P
#31 det är esme som säger "here comes the human" ;)

#31 - haha, den där med jacob och sista, med bella och hennes pappa, de är roliga. de tycker jag också om. =)
#32 Jo, kanske det :P
Haha jaa, det är kul oxå :D
#33 Okej =)

jag gillar verkligen scenen iskogen när bella konstaterar att hon vet att edward är en vampyr, gillar heeela scenen i skogen och på berget :)
sen när bella fixar med bilen och säger att han ska ta med bella hem, där är han såååååååå snygg!
och kyssscenen förstårs ;)
#31 Hahaha, jag håller med! Skrattar gott åt "Bring him in" 
#36 Javisst är han ASsnygg vid bilen :O :D Gaah!!! Underbart..
En annan scen där han också är mycket snygg är när han står bakom Mike, då man ser honom i bakgrunden och tjuvlyssnar när Mike ska fråga Bella på dansen. xD Skitsnygg! Eller het.. Höhöhö

Har tänkt på en sak i Baseballscenen… när Jasper ska slå så står Rosalie bakom och försöker vända slagträet i luften som Jasper gjorde innan , Tycker det ser ganska töntigt ut när hon gör det ;D
#39 Haha JA! Hon ser patetisk ut XD Väldigt "inte-vampyrigt".

#40 precis vad jag tänkte! ;D
#39 Haha, har tänkt på samma sak! Jag börjar nästan skratta när jag ser det! 

#42, jag börjar nästan inte skratta, jag skrattade ;D har sett den tre gånger på bio och skrattat alla gånger, och alla gånger har folk tittat på mig precis som om jag är dum i huvudet, de tror ju att jag skrattar åt Jasper, o han gör ju inget "roligt" ;D
Jag gillar när Carlise i Baseballscenen säger "Nice kittie" till Rosalie ^^
#39 hahaha kollade precis upp det, va kul det ser ut, jag garvade xD
#43 Haha! 

Jag gillar baseballscenen.
När Rose springer, inte hinner, Emmett blir typ glad och Rose stirrar surt på honom. Och han säger "Hey babe, it's just a game"
Gillar hela baseballscenen, men det och när Jasper ska skjuta, och när Laurent & dom kommer och pratar.
:)

#45 haha visst ser det kul ut? ;D jag la inte märke till det förän jag såg filmen för tredje gången ;D
Jag har hittat en ny favorit scen! När Edward presenterar sig för Bella första gången, när han säger "hello" så har han världens valpögon!

Helt klart baseballscenen, har sett den (bara den) flera gånger. Musiken är så jäkla passande så det inte är sant. När Emmett säger till Rosalie: "Babe, come on, it's just a game" och när Carlie säger "Nice kittie" till Rosalie. När Jasper leker med sitt baseballträ är han stekhet, waaaaow. När Alice ska kasta, hennes ben o allt, woot? Bästa delen av filmen helt enkelt!

Åh, det är så många scener som är mina favoriter. Många av ovanstående, basebollscenen, scenen när Edward suger ut Bellas blod, när dom går över skolgården tillsammans och Edward ser så snygg ut med solbrillorna, och den när dom står i trädet och den underbara Bella's Lullaby spelas.