Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 1619 ggr
AidaHakimi
1

Döpa ditt barn till Twilight?

Någon mer än jag som tycker detta är otroligt komsikt?

http://www.svenskanamn.se/visa/Twilight

Läste någonstans att framtidens populära kill och tjej namn kommer antagligen att inkludera Bella, Edward, Carlisle och Rosalie. Coolt va? Men en aningen crazy om jag får säga det själv… Det är inga fel på namnen, men jag skulle inte vilja döpa mitt framtida barn efter en karaktär från ett par böcker.

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Papaya
0

Namnen är ju ändå "normala", det är ju inte lika genomskinligt som att döpa en unge till batman eller nåt. ;)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Luckystar
0

vi ska snart döpa våran son men jag skulle inte döpa han efter en bok/film :P

men edward, carlisle är snygga namn faktiskt - och dom blir mer och mer vanligare nu!

AidaHakimi
0

#1 Det har du rätt i, men Twilight däremot är inte normalt Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar

Anna
0

Twilight ville jag att Wilda (hästen min) skulle heta när hon föddes för 3 år sedan Flört Men det blev Wild Wonder istället!

Tycker inte Twilight passar på en människa. Karaktärernas namn ser jag däremot inget fel i.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Papaya
0

jag fattade det som att det bara gällde karaktärernas namn (läste bara inlägget, inte länken). Twilight är kanske inget passande namn på människor, men på djur kan det ju vara fint. :) Såg en häst på annons i förrgår som hette Twilight. ;)

//Emma

Marija
0

Haha jag skulle inte vilja heta Twilight i alla fall Tungan ute

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Papaya
0

jag vet det fins en mäniska som heter Gröt, och jag undrar om jag inte hellre hade hetat Twilight då…xD

//Emma

Marija
0

#7 Gröt? Hur kan man som förälder äns tänka tanken? Oskyldig

Papaya
0

Jag tror att denna människan var ganska gammal, så tydligen fanns det knäppa föräldrar redan då. ;) Jag hade då aldrig döpt mitt barn till Gröt! xD

//Emma

Maja
0

Haha, nej, usch. Inte döpa en människa till Twilight! Tänk er på uppropet i skolan första dagen. "Twilight Svensson?"
Tungan ute

Men ett namn som jag däremot har fastnat för är Jasper, det skulle jag kunna döpa min son till faktiskt!

hhannaz
0

Nej jag skulle aldrig döpa mitt barn till Twilight… Men Edward eller Jasper gillar jag och skulle tänka mig att döpa mitt barn till något av det…Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

mbwj
0

Twilight passar verkligen till häst tycker jag =) Emmet kanske är lite "konstigt" namn, eller? men som ni andra sagt Edward, jasper, isabella och alice är ju helt okej =)

Marija
0

#10 Jaa, Jasper är jättefint Glad

LindaKarlstrom
0

#10. Jag har tyckt att Jasper är ett jättefint namn ända sen jag läste några hästböcker om en tjej som hade en häst som hette Barney för många många år sen. Det är något jag lätt kan döpa en unge till. :)

Magster
0

Jag ska döpa mina barn till Pheneas (uttalas Finnias) så några Edwards eller Bellas blir det inte. Bella är ett namn på en ko tycker jag ;)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Maja
0

#15 - Haha, en ko? :D

Magster
0

#16 Jaa! Bella-muuu! Det bara råmar om namnet ju. ;) Ko-Bella. Samma sak med Rosa och Klara tycker jag. x)
Agda är ett hönsnamn och Sixten, Felix oxh Findus kattnamn. Vissa namn är som gjorda för djur!

Medarbetare på Hästfoto.

Maja
0

#17 - Mjo, jag förstår vad du menar. Våran hund hette Jesper när vi köpte honom men det namnet bytte vi ut så snabbt vi kunde! Inte tusan kunde han heta samma sak som min brors kompis.. ;)

Magster
0

#18 Du ser, vissa namn passar bättre till djur än människor och tvärt om :)

Medarbetare på Hästfoto.

emwa
0

Twilight tänkte jag döpa min gerbil till, eftersom att det är ett väldigt fint namn på djur. Men han heter nu (Eddie) Nightfall (som betyder samma sak som Twilight..) och det passar bättre :)

Skulle inte kunna döpa en människa till det iallafall. Men Edward, Isabella, Jasper är fint!

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Marija
0

Hahaha kan ju säga att jag, min syster och hennes kompis hade väääldigt roligt åt sidan i #0 igår.. Hahahaha! Vilka galna namn det finns Flört

Magster
0

#20 Vad är en gerbil för djur? :)

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#22 Gerbil iFokus

Så, någonsorts gnagare antar jag ;)

annaattlid.se

Marija
0

#22 Är inte det någon sorts ökenråtta?

[Matilda92]
0

#24 Ökenråtta/gerbil är samma sak ;)

Jag döpte min gerbilkull efter Twilight, dom föddes den 21 november på premiärdagen oxå, så det var passande. DOm fick heta Twilight, Edward & Isabella :)

emwa
0

Som #25 säger så är en gerbil en ökenråtta.
#25 Åh vad mysigt med en Twilight-kull! :')

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Kimmie
0

#25 jag har en kull nu som är döpta efter Twilight karaktärer ;D

Bella-R
0

Ja, jag heter ju Isabella så ^^'

Tycker faktiskt att många av namnen i böckerna är väldigt vackra. Fast själva titeln på filmen "Twilight" vet jag inte om jag skulle kunna döpa mitt barn till.. ;P

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Livzson
0

Jag tycker Jasper och Alec är vackra namn.

// Lisa, medarbetare på Twilight

[Matilda92]
0

#27 Okej ^^ vad heter dom då? :)

Magster
0

Bella är ett ko-namn ^^ Resten är absolut inte svenska namn.
Stephenie Mayer hade ingen aning om vad hon gav världen dagen då Twilight kom ut! =D
Jag tycker dock Carlisle e väldigt fint… ^^

Medarbetare på Hästfoto.

Kimmie
0

Jag heter Alice i andra namn :)

Papaya
0

Jag tycker också att Carlisle är fint, stavningen är också tilltalande på nåt vis. :P

//Emma

Anna
0

#31 Kan hålla med om att Bella är ett konamn, men Isabella tycker jag är jättefint!

Jasper, Carlisle, Alice är också fina namn enligt mig :)

annaattlid.se

TerriZue
0

Jag gillar verkligen namnen och skulle mycket väl kunna döpa mitt barn till något av de namnen, sen vet jag väl inte om jag skulle döpa dem efter just den karaktären i boken men det är faktiskt inte omöjligt. 

Jag och min sambo har diskuterat namn på våra framtida barn och två av dem är; Tomas Dio (efter min pappa och efter rockaren Dio) och Eddie Anders (Eddie tycker vi båda är ett fint namn och Anders är efter Jimmis pappa. 

Så, kan man döpa någon efter en artist (tänker på namnet Dio) så kan man väl döpa någon efter en karaktär i en bok. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Matilda92]
0

#32 Vilka namn fick dom då kimmie? :P

LindaKarlstrom
0

#35. Måste bara få säga att Tomas Dio var riktigt fint!

TerriZue
0

#37 Tack så mycket! :D 

Hehe, det var ett namn som mins ambo bara fick finna sig i att vis ka ha… våran förstfödde son ska heta Tomas dio. :P Min pappa är död och jag ska ha en son som är döpt efter honom, Dio tycker jag bara är ett fint namn. :)

Anken
0

Jag skulle lätt kunna döpa min son till Jasper (nu gillar jag iofs inte barn och har inte planerat några heller)..hehe

TerriZue
0

#39 Jasper är ett väldigt fint namn. :)

Anken
0

#40, jaa, jag är Team Jasper alltså! I'm Jasperfied lixom! haha

TerriZue
0

Haha, jag tycker också om Jasper. :) Han är en väldigt spännande karaktär i boken och han lyckas faktiskt vara väldigt bra i filmen också trots att han inte säger så mycket. :)

Livzson
0

Jacob på svenska låter inte suveränt, men om man uttalar namnet på engelska.. Så blir det mumm-ra.

#15 Agda hahaha, Väldigt klockrent och sant!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Anken
0

Jomen precis, Jackson spelar verkligen bra, speciellt scenen där Bella är hemma hos dom. Sen älskar jag ju såklart baseballscenen. Bästa scenen typ..hehe. När han leker mer baseballträet..Mumma!

Han är lite mystisk och hemlig av sig, älskar sånt. Flört

Kimmie
0

#36 Jacob, Jasper, Emmett, Edward, Alice, Rosalie och Bella ;)

linhof
0

hmmm.måste ju kommentera… Flört

Knasiga namn…

min första dotter skulle ha hetat Savannah Cheyenne Daniela….

Jag har en son som heter Totte en som heter Felix Victor Casper

och en dotter som heter Pärla i tredjenamn… (apropå kor)

Jag har en väninna som heter Poppliz och när jag väntade min dotter så hade vi som killnamn Merlin….

AidaHakimi
0

#31 Tänk på alla bellor i forumet ;)

Jag tycker iaf att det är ett jättefint namn!

Med Vänliga Hälsningar

pebb
0

Jag skulle kunna tänka mig att döpa en unge till Isabella, mammas katt heter försvisso det oxå, fast hon är döpt innan jag ens visste att Twilight fanns eftersom hon är döpt efter en hund som va med i Top dog för länge sen som hette Engla Isabella :P Min råtta som jag fick hem igår döpte jag snabbt om till Alice :P Vilket oxå är ett namn jag skulle kunna tänka mig på en unge även om jag mest tänker på Alice i underlandet när jag hör det :p

eses
0

Edward & Jasper är fina namn, och jag tycker också att Emmet är lite coolt.(:

EmmelieV
0

men min kompis kallas för emmett,men vi skriver M1 ^^ men hon började bli kallad för det låååångt före Twilight kom typ ;)

eses
0

#50 hon..?

EmmelieV
0

japp,hon heter linnea m…..

och det finns en linnea l…. ideras klass och då kallas dom för m1 och l1 ^^

eses
0

#51 jahaa ;p :)

MrsCullen
0