Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 473 ggr
Anna
0

Filmatisering av Breaking Dawn

Tråden innehåller spoilers.

Tycker ni att det borde bli film av Breaking Dawn? Är det bekräftat att det blir/inte blir det?

Jag är osäker. Har själv inte läst klart boken men har (tyvärr) lyckats spoila sönder allting för mig själv, så jag vet det mesta.

Två nackdelar är att boken känns väldigt extrem och att de kanske skulle få svårt att göra scenerna rättvisa, samtidigt som skådespelarna kommer vara way older om så pass många år att de knappt kan passera som t.ex 17 (Edward).

Fördelar är att om de skulle klara av alla effekter skulle filmen bli SJUKT bra, och det vore självklart jättekul att se en filmatisering av samtliga böcker.

Samtidigt känns slutet i Eclipse som ett bra closure på något sätt. Och samtidigt vill man ha mer… Hm Flört

Vad tycker ni andra?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Ja, men det är klart. Fixar de alla Harry Potter-filmerna klarar de väl 4 Twilights. Deras budget kommer troligen ligga på många plus så jag tror de har allt på deras sida i så fall.
Och känns det inte lite snopet/bortkastat om det bara blir tre filmer och en utelämnas? Nä, BD måste också förfilmas enligt min åskit! Flört

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#1 Men är det samma sak när Rob ser mycket äldre ut än 17, Kristen äldre ut än 18 osv? Och kommer de hitta någon som passar som Renesmee?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

#2 Sånt är väl inte så svårt att fixa? Rätt smink, retuch, några operationer och voila! Flört
Det finns alltrid någon, någonstans där ute i världen. Kanske Aida? Glad

Medarbetare på Hästfoto.

AidaHakimi
0

#3 Jag ställer mer än gärna upp som Leah Oskyldig

Men jag tror inte att det blir ett problem med åldersgrejen, Edward ser knappast ut som 17 i filmen ändå… Men om Breaking Dawn ska filmatiserar så antar jag att det blir runt 2010 eller 2011. Rynkor och sådant kommer inte förräns 28 års åldern, så inga problem med det. Tror inte det blir något problem, och som #1 säger: allt kan trollas bort med smink.

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Magster
0

Jo. för tilla bara på Daniel Radcliff (stavas?). Har är ju way too old för att spela Harry, tycker alla, men jag antar att han stannar ända till 7an också! Och med dagens teknik är väl allt möjligt att ordna när det gäller film?

Medarbetare på Hästfoto.