Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1489 ggr
Anna
0

Vilka böcker har du läst?

… och vad tyckte du?

Jag läste Twilight (Om jag kunde drömma) av ett "misstag" för 1-2 år sedan och hade då ingen aning om att det skulle bli film av den, men boken älskade jag!

Just nu är jag hälften igenom New Moon (När jag hör din röst) och än så länge är den kanonbra, vad annars? Tyvärr ligger den i skolan just nu, annars hade jag lusläst den hela dagarna…

Ska helt klart läsa alla böcker såfort jag får möjlighet.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Har läst Twilight och New Moon, båda på engelska och har börjat på Eclipse men har inte all tid i världen över så väntar med att börja på den tills jag kan läsa den i ett streck och inte glömmer nått när jag börjar igen, vilket jag gjorde lite med New Moon.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Jag vill också läsa på engelska! Ska nog låna alla och läsa dem på svenska först, sen ska jag helt klart köpa dem på engelska… Så mycket bättre. Det finns alltid NÅGOT som översättaren missat liksom.

annaattlid.se

Magster
0

Ville absolut inte läsa de svenska, har aldrig hållt i nån av de ens. Hörde av vänner att de engelska var så mycket bättre än de svenska! Så jag köpte alla på en gång på engelska.

Medarbetare på Hästfoto.

Angies
0

Det var en ren slump att jag köpte Twilight för ca 2 år sedan, jag föll för omslaget, haha! Sedan blev jag helt fast.

Har läst alla böckerna på både engelska och svenska, ett antal gånger… Oskyldig Tycker att alla böckerna är helt underbara och har jättesvårt att avgöra vilken jag gillar mest. Men tycker New Moon och Eclipse är jättebra. Förövrigt tycker jag att böckerna är mycket bättre på engelska än på svenska!

Livzson
0

Samma som #4
Har läst samtliga på både engelska och svenska.
Alla böckerna är fantastiska på sitt eget sätt, om jag dock måste säga vilka som är bäst - så får det nog bli Breaking dawn och New Moon!Glad

Håller även med om att böckerna är bättre på engelska. Man får ihop mer känslor och man får varenda liten skriven detalj!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Marija
0

Jag har läst Om jag kunde drömma och När jag hör din röst. Bäst av dom är helt klart När jag hör din röst, grät x antal gånger medans jag läste den boken.

Anledningen till att jag inte läst resterande böcker är att jag är väldigt fattig ftm Tyst

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LindaKarlstrom
0

Jag håller på med Breaking Dawn just nu och har alldeles snart läst ut den! Innan det har jag läst dom andra böckerna mer än en gång, dom är underbara! Och betydligt bättre på Engelska än Svenska.

[michaelalundgren]
0

Jag har läst Om jag kunde drömma och När jag hör din röst. Kom precis hem från bibblan med bok nr 3, Ljudet av ditt hjärta, så ni kan ju bara gissa vad jag sysslar med ikväll ;)

AidaHakimi
0

Läst alla fyra böcker :) 10 gånger var känns det som, haha xD

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Livzson
0

#8 Vad smidigt att låna böckerna istället.
Det känns som jag har lagt ut en förmögenhet på alla Twilight-böckerna jag har. Tyst

Trollis-
0

Jag håller på med Så länge vi båda andas, har precis börja i "bok 2" i den x')

LindaKarlstrom
0

En kompis kom precis förbi med New Moon, så nu har jag börjat läsa serien på engelska oxå, bara för att se hur mycket bättre dom är på original-språket ;)

Zippa-
0

#3 Jag ville inte heller läsa dem på svenska så jag köpte alla på engelska på en gång.
Nu var det ett tag sedan jag läste ut sista boken, men jag ska nog läsa böckerna igen snart Glad

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Magster
0

#13 Jag tycker jag gjorde ett väldigt bra val iaf! ^^

Medarbetare på Hästfoto.

Klasselover
0

Jag har läst Om jag kunde drömma och När jag hör din röst, har lånat Ljudet av ditt hjärta men har inte börjat i den än ^^ Båda tidigare  böcker är underbara!

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Emelie-G
0

Håller på med första boken nu, på engelska ;)

TerriZue
0

Har läst dem alla på svenska (de första tre;2 gånger + favoritscenerna oräkneliga gånger) Håller nu på med fjärde och "sista" boken för andra gången, sen blir det engelska. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

discosadness
0

Jag har ungefär 100 sidor kvar på "Så länge vi båda andas", den sista alltså. Usch, vill inte att det ska ta slut! Men sedan ska jag försöka läsa åtminstonde den första på engelska, det känns lite som en plikt! :-P

Metinia
0

De tre första på svenska. Ska snart läsa den 4:e.

neonrosa
0

Samma som #19, de första tre på svenska och ska snart köpa den 4e. Läste Om jag kunde drömma för 2 år sen i skolan, men då visste absolut INGEN vad Twilight var :p

Anna
0

#20 Samma här ang. Om jag kunde drömma! Minns att jag älskade boken men hade ingen aning om att det var första delen i en serie eller någonting :P

annaattlid.se

LovisaJacobsson
0

Mina "stallkompisar" tvingade mig att läsa 1:an och sedan var jag fast!
Köpte 4an nu när den kom ut, och läste all min lediga tid.

hhannaz
0

Jag har läst alla böckerna några gånger (på engelska). Alla fyra var lika bra, och jag kan verkligen inte välja vilken som är bäst!Glad Jag har även läst dom 12 släppta kapitlena av Midnight Sun och jag bara älskar att läsa Twilight ur Edwards perspektiv. Verkligen jättebra!

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

emms
0

Jag har läst alla böckerna på svenska och sedan Midnight Sun på engelska.

Twilight x3

New Moon x2

Eclipse x3

Breaking Dawn x1

Midnight Sun x1

Sedan har jag sätt filmen ungefär 20 gånger och sen lyssnar jag på musiken varje dag och pratar om det MINST 5ggr per dag (A)

Och sen läser jag lite ur böckerna varje dag (A)<3

Vågar inte enns tänka på hur många gånger jag tänker på det varje dag (A)

Tycker att Breaking Dawn är bäst, sen Eclipse, sen Twilight, sen Midnight Sun och sist New Moon. Är ju team Edward och jag gillar inte Jacob direkt (A)

Hade ju tur och läste Twilight innan jag visste att det fanns en film. Man får ju en helt egen bild av allt så det förstörs ju lite när man tittar på filmen. Men jag gillar filmen ändå ;D

Emma

Metinia
0

#24: Hör Midnight Sun till serien? Trodde att det bara fanns och skulle bli 4 böcker…?

hhannaz
0

#25 Midnight Sun är som Twilight, men skriven ur Edwards perspektiv Flört

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Metinia
0

#26: Okej, tack. Har hört att något sådant ska komma, men visste inte att det redan kommit. Coolt, får ta och läsa den också.

Anna
0

Midnigt Sun har inte släppts än. De 12 första kapitela läckte ut på nätet innan Stephenie skrivit färdigt, så hon har slutat skriva på den för tillfället.

annaattlid.se

Livzson
0

#24 Hur kan man INTE gilla Jacob? Oskyldig

Metinia
0

#24 & 29: Jag är inte heller förtjust i Jacob, tycker att han är irriterande. Jag är också en "Edward-teamare".

emms
0

#29 Nee, han är överkåt ibland (A) haha.

Varför kan han inte låta Edward få bella lixom (A) men jag gillar honom mer efter att jag har läst den sista boken :)

Men team Edward FTW ;D<3

Emma

Livzson
0

Team Switcherland!
Gillar de mycket olika sidorna som Jake och Edward har.

Anna-hfg
0

Alla.

emms
0

#32 Fast just nu ska jag nog gå över till team bratwrust ;D

Hehe ;)

Emma

oblivionocean
0

Jaghar bara läst första boken, på svenska. Jag väntar på att få råd att köpa resten av böckerna, jag sträckläste den första. Jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig den, jag kunde inte ens släppa den för att gå på toa, så bra tyckte jag att den var ;)

TerriZue
0

#35 hade samma "problem" :P

oblivionocean
0

#36 haha det var jätte jobbigt ;) jag satt från klockan 15.00 på en dag till 03.00 på natten, gick inte på toa en gång under tiden xD det var jobbigt kan jag säga!:P

TerriZue
0

#37 Jag förstår det… själv låg jag i badet x antal timmar… :P Såg ut som ett russin när jag väl kom upp..

Kimmie
0

Har läst alla, lika svårt att lägga dem ifrån sig ;D har läst Twilight typ… 8-9? gånger… riktigt bra. Tycker nästan den första är bäst för då är det så mycket spänning och "utforskande" hur långt de kan gå, vad de inte kan göra tillsammans osv :)

Liichaa
0

jag har läst Om jag kunde drömma,När jag hör din röst, Eclipse, ljudet av ditt hjärta, Braking down :P jag skaköpa Så läng vi båda andas och Midnight sun:D

Jossa
0

Allihopa, första på svenska. Resten på engelska. :)

oblivionocean
0

#38 hahahha det kan jag tänka mig!

Bella-R
0

Twilight och New Moon. Är inne i på Eclipse nu.

Dock har jag så mycket annat för mig än o läsa just nu, så det går väääldigt segt >_<'

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Jojsan
0

Har läst alla på engelska.

hjollan
0

Jag har läst: Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta, Så länge vi båda andas.

Jag tycker att dom är bra:)

Lauth
0

Har läst alla 4 på svensk samt Breaking Dawn och de 12 kapitlena av Midnight Sun på engelska. Har för avsikt att köpa de 3 första på engelska en vacker dag bara för att.

Granatapple
0

Jag har sträck läst alla fyra på engelska, och kommer absolut att läsa dem igen.

Längtar sjukt efter att få läsa Midnight Sun, hoppas verkligen att SM skriver klart den!

altrheio
0

Jag har läst alla böckerna som har kommit ut änsålänge. Jag har redan läst några av böckerna flera gngr.  Så länge vi båda andas är helt sjukt bra!  Hoppas alla här kommer att läsa den :P

#17  Har gjort precis som du Tungan ute Läst flera gånger från favvoritscenerna

Metinia
0

#17 & 48: haha, så har jag också gjort. När man läst ut någon av böckerna tycker jag att man är helt fast, det går inte att bara lägga den, jag måste typ sitta och plocka ut favoritscenerna och läsa dem om och om igen tills jag kan dem utantill. Tungan ute

ulliga-flickan
0

Fick Om jag kunde drömma i julklapp och hade precis fått höra att den var jätte bra :) vilken kul julklapp tycker jag! Har läst upp till 4:an men är inte riktigt klar! 8D

TerriZue
0

#48, #49

Hehe, det är så härligt att uppleva de där stunderna om och om igen.. :P

Anna
0

Idag har jag faktiskt köpt de två böcker jag inte läst - Eclipse & Breaking Dawn. Så ska läsa dem så snart jag hinner!

annaattlid.se

Jussse
0

Jag har läst alla böckerna, och tycker att alla är helt underbara!

mbwj
0

Jag har läst Twilight och New Moon, ligger på halva Eclipse…=)

Alla böckerna är otroligt bäst och det är väldigt svårt att välja vilken som är bäst! ;)

PUUCCA
0

Har lästa alla böckerna, både på engelsak och svenska.

Och så har jag läst det som finns ute av Midnight Sun.