Hur uttalas Carlisle?
En snabb fråga som jag har grubblat på länge, hur uttalas Carlisle?
Det är olika beroende på vem man frågar. Jag har hört versioner som: Carlajl, Carlojl, Carlisl.
Vet ni kanske hur det uttalas rätt?
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
Carlajl uttalas det.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Carlajl säger jag. Måste vara världens vackraste namn.

#2 Tycker också att det är otroligt vacker! Stepenie gjorde ett bra val när det gällde namn…
Med Vänliga Hälsningar
Karlajl, men när jag läser tror jag att jag uttalar det Karlisel bara för att ;)
Samma sak med namnet James som jag uttalar ordagrant, haha! Jammes. x)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#3 Eller hur. :) Helt underbart!
Jag säger Carlajl som Edward säger i slutet när han räddar Bella :)
Emma
#6 Samma här!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag säger mer Karlaj(svagt e)l
#8 När du säger det såå…. Säger jag också så! Fast e:et hörs knappt.
#8 Så uttalar jag det också! 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Jag har alltid uttalat det Carlo sen jag såg filmen :P
Fast i boken har jag alltid läst namnet som Carsli xP
Karlajl. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
jag behöver inte skriva känns det som så, jag måste bara säga att jag verkligen ÄLSKAR det namnet, så mycket att jag skulle vilja döpa min son till det! :O
#13 Eller hur!! Underbart vackert, charmigt och älskvärt namn!!

Det är jättefint, skulle också vilja döpa mitt barn till det, DOCK tror jag att det kanske inte blir så roligt för hoom eftersom svenska barn inte har den engelska betoningen så kan det vara svårt för dem att utala Carlisle, och då kanske det är lite taskigt mot ens son om han får en massa konstiga namn ;D men hade jag bott i ett engelskttalande land så absolut! :)
Ja visst är det ett fint namn!
Håller med, ett mycket vackert namn. Kan däremot vara svårt för barnet när han ska lära sig stava sitt namn 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vad jag har märkt så uttalar Edward Carlisle olika i filmen. Eller så är det bara jag som hör dåligt…
I scenen efter att dem råkar snudda varandra, när han Waylon förklaras död så LÅTER det som att Edward säger "Karloj, whats going on?" (osäkert om det var whats going on eller något annat… minns inte riktigt). Men vid andra tillfällen låter det som "Karlajl"…
Med Vänliga Hälsningar
Jag kan tänka mig att det bara var tillfälligt att det lät så, för det minns jag också. :'o

Carlisle är en jättevackert namn, dock uppfattar jag knappt vad s:et gör för funktion i uttalet av namnet. Men jag måste säga det, namnet hade inte vart lika fint skrivet utan sitt S. 
// Lisa, medarbetare på Twilight
#15 nej jag vet ,det är det som får migatt tveka också, men han skulle utan tvekan döpa hantill det iett engelsktalande land ^^

Carlajl säger dom i filmen. det var de jag rättade mig efter.
Det uttalas ju Carlajl då Carl-isle har samma stam som engelskans gång(korridor) - aisle som uttalas ajl. Så det rätta uttalet är just Carlajl. :)
Medarbetare på Hästfoto.
#24 Du är vår gud.
#25 Jag lär mig iaf nått i skolan ;)
Medarbetare på Hästfoto.