Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 1498 ggr
pepsi-v-emmelie
0

Cullens familjen

Hej alla, jag är lite förvirrad för jag undrar vem som är yngst och älst och dom,för vad jag fattar så är jasper yngs i filmen.. elr? men i dem första boken så står det att edward går en klass mindre än dom andra..elr hur är det där?

kan någon skriva anårdningen ;) jag är lite förvirrad om jag fattar rätt?

;)<3

Jetaime
0

Har faktiskt inte funderat så mycket på det, men alla är ju så "gamla" igentligen, men spelar väl typ olika gamla när dom kommer till skolan.. hmm. jag vet inte riktigt ..

Metinia
0

Om vi ska ta det hela från början så är Esme äldst och sedan Carlise (om man räknar i hur gamla de var när de förvandlades). Sedan tror jag att Emmett och Rosalie är lika gamla, eller i alla fall utger sig för att vara lika gamla och att de är äldst av syskonen. Sedan vet jag inte om Jasper är lika gammal som dem eller möjligtvis ett år yngre. Men sedan har vi i alla fall Alice och Edward som är lika gamla. I New Moon är de enda som går kvar på samma skola som Bella och Alice, Edward och Bella går ut High School samtidigt. Alltså i ordning:

• Esme
  • Carilse
  • Rosalie & Emmett
  • Jasper
  • Alice och Edward

Jag tror att det är så här, men rätta mig om jag har fel.

pepsi-v-emmelie
0

#2 okej,tack ;)<3

Trollis-
0

Hm… Det där är lite krångligt med tanke på att de inte åldras. Men i den här ordningen förvandlades de i alla fall (om jag minns rätt):
- Carlisle
- Edward
- Esme
- Rosalie
- Emmett
- Alice
- Jasper

Så hade de fortsatt åldras hade Edward varit äldre än Esme t.ex.
Annars med hur gamla de var när de förvandlades tror jag att #2 har rätt ordning, men jag har ingen aning faktiskt (a)

Liichaa
0

edward är yngre än jaspr för jasper förvandlades under inbördeskriget i USA så han e älskre än edwardmen han e de "nysate" vegetarianen sen förvandlar ju Calise edward örst av dom sen kommer dom i rädd ordning men jag vet inte hur gammal jasper e men han e nog äldre än edward. Med Calrise är 300 år det är de tända jag vet :P

(ordningen enligt nr #4)

EmmelieV
0

undra hur Carlise vart vampyr? asså jag fattar ju att nån har bitit han men vem och när? ;o

han kanske är över 1000år?!

haha,jag har konstiga tankar,men någon som vet? :)<3

Trollis-
0

#5 Just ja, det glömde jag helt bort. Haha, mitt fel (a)

EmmelieV
0

okej x) gammling han är!!

Denna kommentar har tagits bort.
emwa
0

#6 Det står i boken :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

emms
0

#6 Carlisle är "bara" ca 300 år ;)

Emma

Kimmie
0

#6 Står i första boken :)

Bella-R
0

#6 Jag undrar faktiskt detsamma.. för jag minns inte :$

#10, #12 Kan ni kanske förklara lite kort hur Carlisle förvandlades till vampyr? Minns nämligen inte och är lite för lat för o läsa hela ettan igen :$

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Kimmie
0

#13 Jag är osäker på ifall vi får göra det i denna tråden eller inte eftersom det inte står *spoilers* på den, men om du skickar ett PM till mig så kan jag förklara där :)

Bella-R
0

#14 Ah, juste! Glömde Skäms Skickar iväg ett pm till dig då :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

pepsi-v-emmelie
0

det är bara läsa kappitlet med carlise

AidaHakimi
0

Familjen Cullen förvanlades i denna ordning:
Carlisle
Edward
Rosalie
Esme
Emmett
Jasper
Alice

Om man räknar deras ursprunliga ålder så har två rätt.

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Kimmie
0

#17 Esme förvandlades före Rosalie :)

AidaHakimi
0

#18 Du har rätt, skrev lite fel där… :p

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Kimmie
0

Har letat lite i böckerna och de förvandlades i denna ordningen

Carlisle - 1640 - 23 när han förvandlades

Jasper - 1863 - 20 när han förvandlades

Edward - 1918 - 17 när han förvandlaes

(Alice - 1920 - 19 när hon förvandlades)

Esme - 1921 - 26 när hon förvandlades

Rosalie - 1933 - 18 när hon förvandlades

Emmett - 1935 - 20 när han förvandlades

Det är lite osäkert när Alice förvandlades, men eftersom hon föddes som människa 1901 och var ungefär 19 när hon förvandlades så borde det vara år 1920

Metinia
0

#20: Bra fakta och exakt fakta. Inser nu att de jag skrev inte var helt rätt, men det var i och för sig mest gissningar. Lite nyfiken på var du hittat den här faktan, står det i de vanliga böckerna, eller hittade du det någon annan stans? Kan inte påminna mig om att det står så exakt någon stans…

Kimmie
0

Carlisle, Jasper, Edward, Rosalie och Emmett står i böckerna, dock inte alla i samma bok. Tror jag hittade Esme där också, men Alice var svårare, fick gå in på många olika twilightsidor och de flesta sa det jag skrev om Alice, så hon kan vara lite tveksam. Men de andra bör vara rätt

Liichaa
0

Jasper var 17 när han förvandlades för han va för ung när han gick in i militärentjänsten. När han skrev in sig som 20 för at kuna komma in dit :P

Kimmie
0

#23 Det är faktiskt rätt kollade fel, det var 1861 och inte 63 som han förvandlades

Maja
0

#23 - Fast det står "He was born in Texas in 1843 and joined the Confederate States Army in 1861 to serve in the Civil War. Due to his extremely charismatic personality, he ascended through the ranks quickly. Jasper was turned into a vampire in 1863 by a vampire named Maria when he was 20 years old." på IMDb

Så det är alltså fel? Jag har ju inte läst böckerna..

Kimmie
0

#25 nu blev jag väldigt osäker, jag har läst på internetsidor att han förvandlades 1863 och var tjugo år, men när man läser boken så tolkas det som att han förvandlades 1861 och var 17 år… men nu har jag bara läst de svenska böckerna, är det någon som läst de engelska där det står något annat?

Maja
0

#26 - Jo, för det känns ju konstigt om han skulle bli vampyr och sedan gå med i det militära efter det. :)

Kimmie
0

#27 ja precis.. men boken förklarar det som att han går in i det militära först… men ja, får se om någon annan har något att tillägga :)