Annons:
Etikettböckerna
Läst 405 ggr
Cireea
5/4/20, 11:10 PM

Midnight Sun kommer!

ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! 

Stephenie Meyer har bekräftat att Midnight Sun kommer släppas i år, efter att vi fans fått vänta sedan 2008. Enligt hennes hemsida är det den 4 augusti som vi ska skriva upp i kalendern. 

https://stepheniemeyer.com/


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

  • Redigerat 9/22/20, 4:29 PM av Cireea
Annons:
HamsterLinn
5/22/20, 6:25 PM
#1

Vad kul!!! Har länge velat att det ska komma en ny bok från henne!!! Är väldigt peppad.

Soffan123
7/9/20, 8:16 PM
#2

Jag är SUPER DUNDER glad över att boken kommer! Har nyligen läst ut Så länge vi båda andas 😃

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Cireea
7/9/20, 8:19 PM
#3

#2 Läste nyligen hela serien och samtidigt kom nyheten om Midnight sun! 
Så taggad 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soffan123
7/10/20, 11:00 AM
#4

#3 Ska förbeställa den så jag bara kan sluka den när den kommer! Så länge jag har väntat och efter den här fifty shades of grey skandalen så trodde jag hon aldrig skulle skriva klart den😕MEN NU SÅ KOMMER DEN!!!!!!

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Cireea
7/10/20, 2:50 PM
#5

#4 Åh? Vilken skandal?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soffan123
7/10/20, 3:20 PM
#6

#5 Det var så att fifth shades of Grey är en fan fiction av Twilight böckerna. Men det är inte det som var själva skandalen, men det är liksom bra att veta. Utan det var att Stephanie började ju skriva själva boken Midnight sun för ett tag sen. Men så läckte boken ut för sådär 3 år sedan. Då tappade hon skrivlusten för det ryktades om att författaren av fifthy shades of Grey liksom kopierade själva syftet med boken. Syftet med midnightsun är ju att man ska få höra den fantastiska kärlekshistorien från Edwards sida. Det snappade fifty shades of Grey författaren upp och kopierade konceptet med boken och gjorde sin egen bok där man fick se en ny sida av sin historia om karaktärerna Ann och Christian om jag inte minns helt fel. Då tappade hon skrivlusten vilket jag förstår till 100%. Så jag trodde hon aldrig skulle skriva klart boken vilken skulle vara väldigt tråkigt. Men nu kommer den ju :) Ursäktar för lite flummig text =))

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Annons:
Cireea
7/10/20, 3:31 PM
#7

#6 Ja att Fifty Shades är en Fanfic det vet jag om. Minns när den fanns att läsa online, när den fortfarande var en ren fanfic utan ändringarna.  

Försökte hitta Meyers bloggpost om det, men hittade den inte.  Men så vitt jag mindes det så skrev hon i alla fall inget om Fifty Shades alls utan var snarare besviken över att den personen som läckte boken hade gjort det. 

Jag uppfattade det som att hon tappade lusten att skriva när folk i hennes närhet läckt boken och att vi fans fick ta del av boken innan den var klar och redigerad. 

Var har du läst om att det ska vara kopplat till Fifty Shades? 
Kan absolut vara så också, att det är flera saker som spelat in, men det var inte det hon kommenterade i sin post på sin hemsida där och då. Kanske kommit till senare att det också var en anledning? 

Hur som helst är jag inte riktigt ett fan av Fifty Shades av många anledningar, det lyser igenom så mycket att det började som en FanFic av Twilight och fortfarande är på många sätt även om hon ändrat storyn. 

Edit, hittade hennes inlägg: 
https://stepheniemeyer.com/2008/08/midnight-sun/


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soffan123
7/10/20, 4:50 PM
#8

#7 Så Är det nog, att hon tappa skrivlusten för att boken läckte ut och vi kunde ta en del av det. Men när den här skandalen skedde så hade jag ett starkt minne av hon inte ville skriva mer pga kopiering. Men jag kan inte bekräftat det dock. Men att författaren till fsog kopierade konceptet kan ju fortfarande vara sant, men att de inte var anledning till att hon tappa skrivlusten;)

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Cireea
7/10/20, 5:39 PM
#9

#8 Ja så kan det definitivt vara.. 
Skulle nog inte heller ha så stor lust att skriva om någon satt och väntade på mina böcker för att sen kopiera det…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soffan123
7/11/20, 11:29 AM
#10

#9 Nej inte jag heller :( Men är bara tacksam och glad över att hon ville göra klart boken och att hon fick tillbaks skrivlusten för jag hade nog inte fått tillbaks skrivlusten om min bok hade läckts ut.

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Upp till toppen
Annons: