Kristen Stewart som Bella
Tycker ni att hon är ett bra val som Bella? Första filmerna tycker jag att hon var super. Lagom tafatt som Bella och liknande. Men jag stör mig mer och mer… Främst för att hon ser likadan i alla andra filmer hon gjort.
Vad tycker ni?
Absolut inte! Först trodde jag att hon fått i uppgift att spela som hon gjort men när man tittar på hennes andra filmer (innan och efter Twilight) så inser man att hon verkligen ser ut sådär. Hon har inga uttryck i ansiktet. Även fast hon är arg/ledsen/glad så ser hennes uttryck likadant ut.
Det var då jag började ogilla henne som Bella. Jag tycker inte riktigt om hur dom fått Bella att framstå i filmen överlag och då när även skådisen förstör karaktären blir det bara värre. Nu för tiden kan jag knappt läsa böckerna och se den Bella jag sett i huvudet en gång i tiden. Nu ser jag bara Kristen Stewart, med andra ord har hon förstört böckerna för mig.
Tycker ni inte att Bella i boken är en smula annorlunda? I filmen är hon så…loj. Hon gör allt som Edward säger, har inga egna åsikter och ja, hon känns inte lika mycket "Bella" i filmen som i boken. I boken blir hon arg, kan skrika och säga ifrån men i filmen är hon som en docka… fast det kan ju vara en kombination av Kristen Stewart och hennes fantastiska ansiktsuttryck.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Jag tyckte att första boken och filmen stämde bra ihop men det är ju mer man ser av henne och andra filmer som jag började störa mig rejält. Tror det var i New Moon som jag började störa mig, sen Eclipse tyckte jag var total fail. Sen var det bara att komma överens med henne i BD även om man blir störd i viss mån.
Ja, första filmen var helt okej men sen gick det bara utför. Ju mer man såg desto värre tyckte jag det blev. Samma uttryck oavsett film och oavsett situation..
Kyssen med Jacob där i Eclipse .. herregud. Hon var bara pinsam när hon skrek "no no no" där.

Eller när hon ropar på honom O_o
#4 Det också! 🤮
Jag älskar henne som Bella, har dock aldrig läst böckerna, så har inget att jämföra med ;-)!
För mig är saken simpel: i boken är Bella en jäkligt PLATT karaktär. Hon är det. Stephenie Meyer har erkänt det. För att tonårstjejer runt omkring i världen ska kunna sätta sig själva i hennes fötter och genom en resa av fyra böcker få "uppleva" romansen med Edward Cullen. Det är svåra skor att fylla, för hur är man en skådespelerska som dels ska visa vem karaktären är men samtidigt måste vara "tam" för att fylla vad författaren skrivit?
Kristen Stewart är en underbar skådespelerska, om ni sett henne i något annat, t:ex i Panic Room där hon är fantastisk. Men i Twilight ska hon spela en platt karaktär, och inte en rund karaktär med en miljon olika inslag. DET om något är svårt, och jag tror att hon gjorde vad hon kunde med den roll hon fick. Om rollen verkar tam eller platt så är det inte hennes fel, utan för att så skrevs karaktären i boken.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#7 Jag tycker INGEN av hennes filmer är bra och jag har sett många. Trots att hon ska skrika och vara arg så är hennes ansikte..platt. Oavsett film. Så jo, i mitt tycke är det Kristen Stewart som gör ett hemskt jobb som skådis.
Agree to disagree.
Och jag tycker hon är fantastisk. Speciellt i Panic Room och Welcome to the Rileys. Jag ser henne precis som Bella ska vara. Platt, tråkig, och en person som tonårskranka tjejer kan sätta sig in i. Precis som karaktären i boken. Jag tror inte att någon kunde ha fått den rollen och gjort den bättre för den är precis vad den är, precis som den är skriven i boken, och Stewart gör vad hon ska med rollen som den är skriven.
Agree to disagree som sagt då jag inte ser det på samma sätt som du gör!
Ja och det är ju helt lugnt, man får ha olika åsikter, annars skulle livet vara så himla trist. :P
Haha oja! Tråkiga diskussioner ;)
"Jag tycker om rödlök"
Alla person efter det: Jag med! 😂
NEJ JAG HATAR RÖDLÖK!
Så det är ok, även om du skulle komma med det. 😃
HAhah du ser ju 😂
Nää, jag gillar inte Kristen som skådis för Bella, Fast jag gillar ju inte henne som skådis övehuvudtaget heller så :p
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jag tycker faktiskt att hon är ok. Jag fattar inte varför hon hatas så på nätet. Känns överdrivet. Däremot är Robert Pattinson inte min favorit direkt. Tycker han spelar ganska dåligt. Speciellt biologilektions-scenen och när han ska visa vad som händer med honom i solen och i volterra när han tar av sig skjortan. Ugh!
Jag tror det största problemet är att Kristen Stewart slog igenom i Twilight, på riktigt. För där var det många som såg henne för första gången, och alltså, om vi är brutalt ärliga så är Bella en jäkligt tråkig karaktär. Platt. Tom. I boken. Att spela en sådan roll, gör oftast att folk sen bara ser en som en platt och tom skådespelare, även om de kanske skulle vara fantastiska i många andra roller. En del jag har pratat med har erkänt att de ser bara Bella när de ser filmer hon är med i nu, och därför har de svårt att se de talanger hon uppvisar i andra filmer.
#16 Jag tycker det är rätt uppenbart genom i princip hela serien att Robert hatade Twilight. Han hatade sin rollkaraktär, och han gjorde det bara för att slå igenom och för pengarna. Vilket jag tycker är helt okej. Han tyckte typ att alla scener var dödsfåniga och det finns massor med intervjuer där han säger rakt ut att hade han inte spelat Edward hade han varit en del av de som verkligen klankar ner på Twilight. Och han gör det fortfarande, fast han var med i filmerna. Han har gjort narr av att vampyrer glittrar i solen "Like My Little Pony", av författaren, av ett flertal scener i filmen. Och jag är jäkligt imponerad av att det inte syns mer.
Som #17 säger så gjorde han ett bra jobb för att hata filmerna så att säga.
Dock tycker jag fortfarande att Kristen Stewart är…kass. Inte bara i Twilight utan i alla filmer jag sett med henne. Trist, men så är det. Enligt MIG.
#18 Ja och det är klart du kan ha den åsikten, jag vill verkligen understryka att jag inte tror att det gäller för alla. Men jag vet att en del jag pratat med som först sagt typ "åh hon är helt värdelös" och sen pratar man om det och jag bad t.o.m. en kille att kolla på Panic Room och glömma helt att Kristen spelat Bella och han kom tillbaka och sa "fan vad jävla bra hon är". Men det gäller som sagt inte ALLA. Men jag tror att det är svårt om man får den stämpeln på sig, där man spelar en så pass platt och tråkig och dåligt byggd karaktär, att skaka av sig den oavsett om man har talang eller inte.
Men sen så finns det ju såklart de som tycker att hon inte har talang oavsett om de ens sett Twilight eller tycker så ändå och det är ju också okej. Alla får ju ha sin åsikt.
Det var bara en tanke jag hade, för jag själv märkt det bland en del jag pratat med. :)

#17Ja, visst är Bella en tråkig karaktär. Hon vill nästan ingenting ju.
I Snow white and the Huntsmen hade hon också en tråkig roll, men det var i o f s en ganska tråkig film också. Bättre var hon i den där… the Runaways. (heter den så?)
Rätt oprofessionellt av honom att vara så snobbig. Han får väl stå för vad han gjort. Har också hört att han inte gillar Twilight, men tror du det har påverkat hans insats? Det drabbar ju honom själv om han gör en dålig prestation. Jag gillar faktiskt inte honom i andra filmer heller.
Men nu handlade det ju om Kristen Stewart. Ursäkta.
#21 Tycker inte det gör honom oprofessionell eller snobbig. Alltså, i "vanliga" industrin finns det MASSOR med människor som typ tar ett pissjobb på McDonalds som de hatar bara för att tjäna pengar och kunna få en referens till framtida bättre jobb. Varför är det skillnad mot att ta en filmroll i en serie man hatar bara för att kunna få bättre roller i framtiden och att få sitt namn "out there"? Han står ju för vad han gjort genom att vara ärlig och säga att han tog rollen för att hjälpa hans karaktär. Nej, jag tycker inte det påverkat hans insats särskilt mycket, och det är jäkligt imponerande.
#20 Som jag nämnde gäller det inte ALLA.
Kristen Stewart är den definitivt, absolut sämsta skådespelaren för att spela Bella. Hon vet inte hur man pratar, hur man använder ansiktet och hela kroppen för att förmedla uttryck eller hur man över huvud taget spelar en karaktär som är både tafatt och eldig, snäll och… ja, allt annat som Bella är i boken men inte i filmen, tack vare Stewart. Den där scenen då de går till La Push och Jacob berättar skräckhistorier om vampyrerna och hon säger "Hey, I can keep a secret" med det där urfåniga ansiktsuttrycket, det var PINSAMT. Kom igen, Jacob blev förälskad i Bella efter det här (fastän han var smått förälskad i henne redan tidigare), men Stewart ser bara ut som någon som försöker vara attraktiv men aldrig kommer att bli det. Man säger att Catherine Hardwicke älskar Twilight passionerat, men jag vet inte hur mycket hon egentligen vet om den om hon valde Stewart till Bella.
"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling
#23 Ja, den scenen tycker jag är jobbig. 😐 Mest för att jag känner lite "secondhand embarrassment" över hela scenen där på stranden.
#24 Haha, exakt vad min känsla var😂
"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling