Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 2174 ggr
Swadika
0

Favoritcitat

Jag har ett litet pysselprojekt på gång som senare ska sitta i mitt " bibliotek ". i alla fall så behöver jag ett helt gäng med citat ifrån the Twilight saga.

Jag har några jag tycker om men jag behöver 9-12 stycken från varje bok. Så kan inte ni snälla skriva era absoluta favoritcitat, det kan vara fina, roliga, tänkvärda, viktiga för handlingen eller vad som helst 😃Ös på med tips 

Gärna enbart från böckerna och originalserien (alltså inte Bree Tanner, Midnight sun eller L&D).

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Okej, här kommer några av mina 😃

**New Moon: 
**"You’re overestimating my self-control."  (Edward)

"I’m sure the leech-lover is just dying to help us out!" (Paul)

"Well, the wolf’s out of the bag now." (Embry)

**Eclipse:
**"If we had happy endings, we’d all be under gravestones now." (Rosalie)

"You can have me the way I am — bad behavior included — or not at all." (Jacob)

"Until your heart stops beating, Bella. I’ll be here — fighting. Don’t forget that you have options." (Jacob)

"Bella. Would you please stop trying to take your clothes off?" (Edward)

Breaking Dawn:
"I’ve been waiting a century to marry you, Miss Swan." (Edward)

"I honor my pack. I do what’s best for them." (Sam)

"I don’t care about anything but keeping her alive. If it’s a child she wants, she can have it. She can have half a dozen babies. Anything she wants. She can have puppies, if that’s what it takes." (Edward)

"Bella is already a daughter to me. A beloved daughter." (Carlisle)

"So, who’s going to catch me a grizzly bear?" (Bella)

"The gravity of the earth no longer tied me to the place where I stood. It was the baby girl in the blond vampire’s arms that held me here now. Renesmee." (Jacob)

"You nicknamed my daughter after the Loch Ness Monster?" (Bella)

"Now you know. No one’s ever loved anyone as much as I love you." (Bella)

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Swadika
0

#1 Wow tack, många som jag aldrig tänkt på :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#2 Haha ja det är ju det som är det roliga. Alla tänker på olika citat då vi alla upplever böckerna olika. 😃Hoppas något citat i alla fall duger! 

Vad är det för pyssel du håller på med? Blev så nyfiken!

Swadika
0

#3 Haha men visst är det så😃 Absolut många citat jag ska kolla efter när jag fått tag i alla böckerna på engelska 🙂

Pyssel kanske egentligen är fel ord, haha. Jag ska köpa fyra stora ramar (en för varje bok) och sen rama in hela sidorna med citaten och på något sätt markera ut själva citatet. Exakt hur har jag inte bestämt än, men lite liknande som i slutet på sista filmen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Ååååh! 😍Du måste uppdatera här med bilder 😃

Swadika
0

Det ska jag göra, först och främst måste jag hitta Eclipse och BD på engelska i pocket, inte det enklaste har jag märkt xd

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Finns ju på Adlibris? 🤔

Cireea
0

Länk, alla resultat är pocket då jag valt det: http://www.adlibris.com/se/sok?q=the+twilight+saga&filter=format_sv:pocket

Swadika
0

#7 hittade bara BD, men det kan vara jag som söker dåligt också, haha 😛

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#9  I länken jag delade med mig fanns även Eclipse ^^

Swadika
0

Missade länken i #8. Tack ska kolla :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#11 Gör det 😊

Swadika
0

#12 Verkar bara vara sångböcker eller notböcker med Eclipse, om jag förstår det rätt, haha. Men jag får springa runt och kolla i secondhandbutikerna om det finns, annars får jag väl köpa alla böckerna inbundna. Det kanske går att fynda på tradera, haha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#13 aaah, tittade mer noggrant nu och jo du har rätt. Men gick in på CDON och tittade och hittade båda. 

Här är Eclipse: http://cdon.se/böcker/stephenie_meyer/eclipse-887720

Här är BD: http://cdon.se/böcker/stephenie_meyer/breaking_dawn-9061301

Swadika
0

#14 tack igen, haha 🙂Hade inte tänkt på att cdon kunde ha böckerna ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#15 Inga problem 😃 Det är bara roligt att hjälpa till! 

Nej man glömmer det så lätt, kom mest ihåg det för att jag köpt skolböcker där för inte så längesen 😂

Katniss
0

#1Många citat där :D Det enda jag kan nämna är väl det där citatet i första boken, som ofta står på baksidan. Den där Bella säger att Edward är vampyr, att någon del ( och hon vet inte hur stor denna delen är) törstar efter hennes blod, och att hon är kär i honom..

R.I.P. Anton 💔

Swadika
0

#17 Det är ett av citaten jag bestämt att jag ska ha, känns viktigt på något sätt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Katniss
0

#18 Det tycker jag med :)

R.I.P. Anton 💔

Swadika
0

I Twilight har jag en hel del som jag tycker om och nästan bestämt att jag vill ha, men det är också den bok jag läst flest gånger så kanske inte så konstigt :P

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#20 Därför valde jag att inte ta citat från Twilight 😂 Kändes på något sätt lättast att hitta citat därifrån.

Aloe.Vera
0

Här håller jag faktisk på o läsa om alla böcker för tjugoelfte gången, för att just anteckna lite citat o skriva ner i bloggen.  Vet inte varför jag inte antecknat tidigare.

Dock är de svenska böckerna..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Swadika
0

Om du vill dela med dem så får du gärna göra det, jag kan hitta citaten på engelska sen ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Aloe.Vera
0

ja har hunnit skriva om de två första böckerna på bloggen..kolla under kategori '' mellan raderna'' där ska mina citat finnas, du får gärna ta o hitta översättningarna om du vill.. har till och med skrivit sida under varje citat  

http://white-botanika.weebly.com

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Aloe.Vera
0

#23 , har typ 50 sidor kvar på sista boken.. sen ska jag försöka skriva in  citaten från trean och fyran.. har skrivit upp sidorna så jag lätt kan hitta…

men bok 1 och två har jag hunnit lägga upp =) du kan titta där om du vill 

ska försöka lägga upp alla citat till helgen =)

Swadika
0

Tack så mycket, ska kolla upp det under helgen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Vad roligt när vi är flera som engagerar oss, spännande projekt det här! 😃

Swadika
0

#27, haha jag får nog börja ta tag i det snart. Problemet är tiden bara, haha. Men är ledig 3 veckor nu så kanske ska ta tag i det 👍

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Jaa, vad spännande! 😃*väntar med spänning på uppdateringar*

Swadika
0

Igår natt påbörjade jag det hela lite grann genom att markera ut citat, jag har börjat med Twilight. Sen är det bara att köpa ramarna, och komma på hur jag ska markera ut citaten. Men det är ett senare problem, kommer ha fullt upp med att försöka hitta alla citat jag vill ha 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#30 Ååh vad spännande! 

Du har alltså köpt extra böcker i pocketversion för att "förstöra" dom genom att ta ut sidorna? Som du då sedan ramar in?

Swadika
0

#31 Twilight och New Moon hade jag sedan tidigare, har inte köpt Eclipse och Breaking Dawn än men försöker hitta begagnat för att slippa köpa det nytt. Men ja det är ungefär tanken, haha.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1

#32 Okej 😃 Då hänger jag med!

Swadika
0

Hmm nu blev det väldigt svårt. Igår hämtade jag en hel säck med böcker gratis, och i den låg de fyra Twilight böckerna, men på svenska (vilket jag redan har) 

Det blir såklart inte samma sak att göra tavlorna med svenska citat. Men jag skulle då slippa ha sönder mina engelska böcker som jag kanske vill läsa någon gång. Sen tänker jag att hela projektet kanske inte alls blir lika bra som jag har tänkt mig och då har jag i alla fall inte förstört mina böcker. Blir det lika bra som jag tänkt mig så har jag ju alltid de engelska böckerna så jag kan göra om. 

Får fundera lite på det :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#34 .. Hmm.. citaten är ju helt klart bäst på engelska då det är originalspråket. Men det finns många fina citat på svenska också. Du kan ju, som du säger, testa med de svenska och om du gillar resultatet kan du göra det på engelska.

Cireea
0

Ge. Mig. Uppdateringar. 😃

Swadika
0

Jag har börjat leta upp citat, har klarat av Twilight och New Moon. Halva Eclipse.

Sen letar jag fortfarande ramar, haha. Mycket längre än så har jag inte kommit ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Jobba snabbare 😂Är så nyfiken på hur det blir!

Swadika
0

Haha jag försöker. Det absolut största problemet är vilken storlek på ram jag ska ha 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Hmm, det blir väl ganska små ramar? Pocketböcker brukar ju vara ganska små..

Swadika
0

Jag tror nog jag tänkt mig fyra större ramar så det blir en ram för varje bok, så att jag sätter sidorna bredvid varandra om du förstår hur jag menar? haha.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#41 Aaah, okej! Jag förstår hur du menar 😃 Låter som en bra idé!

Cireea
0

Går projektet framåt? 🤔

Swadika
0

😞😟😇 

Haha nej det har inte gått framåt, jag har haft så mycket att göra att projektet har sats lite åt sidan 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#44 Ah! Jag förstår! 😃 
Får hoppas att du får tid över till projektet, tycker det är lite spännande och hoppas få se ett resultat av det!

Swadika
0

Det lär komma, någon gång i framtiden haha. Jag har hittat några ramar i alla fall men måste ta mig till den affären som ligger någon timme bort ifrån min stad så det blir väl kanske lite mer sen när jag väl har ramarna :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#46 Aaah okej! 👍
Jag brukar alltid ha svårt att hitta ramar som passar till mina posters och sånt. Var jag än går så är det alltid fel storlek. 😕

Dessutom fick jag inte hänga upp min Eclipse-poster på väggen för sambon. Jag som hade ramat in den och allt!

Swadika
0

#47 Ja det är riktigt svårt, man får nästan måttbeställa ramar.

Haha det är en av fördelarna att bo själv, jag bestämmer vad jag vill ha på väggarna 😉

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Har du kommit någon vart sedan sist? 😇

Swadika
0

Hehe nej, har haft så mycket att göra senaste veckorna att jag knappt haft tid att andas känns det som. Så det har som blivit satt åt sidan lite tyvärr

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Gah! 😭

Isabella99
0

Låter häftigt! Har det hänt något? Jag tänkte själv göra ett scrapalbum med bara Twilight. Även det är bara en tanke än så länge. Har köpt in papper (de har haft ett papper kit med Twilight papper) och funderat på vad jag ska ha med…. Ett av mina favorit citat är "And so the lion fell in love with the lamb".

Isabella99
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Också fin om man (som jag) gillar romantik….

Cireea
0

#53 Jag vet inte hur mycket du hänger inne på iFokus men du bör nog läsa reglerna som gäller. 🙂Bilder som inte är ens egna är inte tillåtna på sajten, då får man istället länka till dem.

Nu kunde du lika gärna gjort just den där bilden men de bilder som fanns i din bild är inte fri att använda så vitt jag vet. Se alltid till att vara noga med copyright då det kan bli dyrt om man använder någon annans bilder utan vidare. 😐

Många bilder brukar man få använda om man länkar och ger cred till den person som äger bilden, men då ska det också tydligt framgå samt att länken till den plats där man hittade bilden ska presenteras. 

Viktigt: försök att alltid hitta den verkliga källan till bilden, vilket kan vara svårt. Är man inte säker på att bilden verkligen tillhör personen som laddat upp den bör man avstå från att använda den. ☝️

Isabella99
0

#54 - tack! Jag blev medlem idag, så har missat det. Men tack för informationen!

Cireea
0

#55 Ingen fara alls! 🙂

Swadika
0

#52 det har inte hänt så mycket då jag var tvungen att möblera om och inte längre kunde ha tavlorna som jag tänkt mig. Men det kommer bli en dag när jag bor större :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns