Twilight iFokus

Twilight

Etikett: allmänt
Läst 1299 ggr
Cireea
1

Fifty Shades Of Grey

Eftersom Fifty Shades Of Grey (och även de andra två böckerna såklart) är en fanfiction på just Twilight-serien så känns det som att denna diskussion passar här. Det har hittills kommit ut en film men har hört att även de två andra böckerna ska bli filmatiserade, tror andra filmen skulle komma ut 2017. 

Har någon av er läst böckerna eller sett filmen? 
Vad tycker ni om filmen/böckerna? 

Håll god ton om ni vill vara med och diskutera. Använd ett vårdat språk och följ våra Skrivregler. 

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Vanja
1

Jag har sett den första filmen och läst de andra böckerna, de är ganska dåligt skrivna och egentligen är de porr. ^^

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Swadika
1

Varken läst eller sett filmen. Men har böckerna hemma och ska läsa de någon gång när jag orkar ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2

Min undran är mest.. hur kunde denna Fanfic bli så otroligt populär? Den är inte speciell på något sätt och faktiskt väldigt enformig. Tyckte böckerna var otroligt tråkiga så jag slutade läsa.

Katniss
0

Jag hade ingen aning om att 50 shades IF grej var en fanfic på Twilight..

R.I.P. Anton 💔

Cireea
0

#4 Haha, det kanske inte är så lätt att veta alla gånger. 🙂Men nu har du lärt dig något nytt!

Om man är väldigt insatt i Twilight-böckerna så ser man mycket likheter. I min mening är 50 shades-böckerna betydligt sämre.

Katniss
0

#5 Dock så har jag aldrig läst eller sett den, tänker inte göra det heller :P Men hur menar du med likheter, alltså på vilka sett liknar 50 shades Twilight?

R.I.P. Anton 💔

Cireea
0

#6 50 shades är ju baserat på Twilight. Det handlar inte om vampyrer, skiftare och annat övernaturligt men huvudkaraktärerna är baserade på Bella och Edward, vilket man också märker på deras sätt att prata, bete sig och vara helt enkelt. 

Hade du läst böckerna eller sett filmen hade du direkt kunnat se kopplingarna. 50 shades är basically… en porrversion av Twilight. 😐

strobii
0

.

Cireea
0

#8 🤔

strobii
0

jag hade skrivit ett svar men hade fel fakta! :) Hittade ingen funktion för att ta bort meddelandet :)

Cireea
0

#10 Okej! 🙂 På iFokus kan man inte radera sina egna inlägg.

[eliinmeyer]
0

Har sett filmen, tyckte den var hemskt och dålig haha. Jätte konstiga repliker och konstiga karaktärer. Trots att jag vet att de är baserade på Bella och Edward tycker jag inte de var lika dem. Visst hon Anna var blyg och så som Bella och Christian var stel och stängd känslosamt som Edward men annars var det inte bra. Skulle de den 1 utav 5 stjärnor