Twilight iFokus

Twilight

Etikettkaraktärerna
Läst 1024 ggr
Cireea
0

Vilken förmåga vill du ha?

En del av vampyrer har speciella förmågor och man säger att det är mer ett undantag än en regel beroende på hur man var som människa. Många vampyrer har alltså inga speciella förmågor medan andra kan utveckla någon sorts kraft, exempelvis Edward som kan läsa tankar eller Alice som kan se in i framtiden.
Om vi utgår från de speciella förmågor som vi vet att en del vampyrer besitter, vilken av dessa skulle du själv i så fall vilja besitta?

Här finns en lista med alla förmågor:
http://twilightsaga.wikia.com/wiki/Special_abilities

Notera att listan innehåller både aktiva och passiva talanger men här pratar vi alltså om de aktiva talangerna. Dessa presenteras först.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

Jag skulle nog vilja ha Benjamin's förmåga att styra vatten, eld, jord och luft. 🙂 Den är, enligt mig, mest intressant. Den är inte lika begränsad som många andra förmågor.

molam
0

Skulle nog också välja benjamins förmåga, Tänkte på den innan jag ens kollade på krafterna som finns xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[dvärgkaniner]1
0

Jag skulle nog vilja Benjamin´s förmåga :)

Karmatarerskanise
0

Att kunna skicka ut glädje till de omkring mig.

Swadika
0

Benjamin(av de anledningar ni nämner) eller Edward, hans känner jag skulle vara intressant att ha, men antagligen jobbig att inte kunna stänga av det. Men ska jag välja en så får det nog bli Alice, visst det är coolt och så att kunna styra elementen men det kanske inte är så användbart mer än vid strid och liknande. Att se in i framtiden förvarnar om faror osv :)

Om jag får skapa en gåva skulle jag vilja ha Meles men inte att den ska överföras till någon annan utan mig själv.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#4 Ah, Didyme! 👍 Bra val! 

#5 Intressant val faktiskt. Tänkte också på Alice men kände samtidigt att det kunde bli jobbigt att förvarnas om framtida händelser som man inte kan påverka. Det skulle nog bli ganska psykiskt jobbigt, men det är ju bara min åsikt! 🙂Samtidigt så kan det komma mycket gott ur den förmågan! 

Men att kunna manipulera elementen behöver ju inte bara kunna användas i strid. Tänk dig att kunna få vattnet att koka utan att behöva vänta, eller att göra is med detsamma till ditt glas med Coca-cola! 😎 Jag tänkte mest på vardagliga saker där man kan ha nytta av hans förmåga. 😃

Swadika
0

#6 Det är sant, fast jag tänkte om jag var vampyr och såg inte några vardagliga sysslor som behövde det, haha :) Som människa med en förmåga måste jag fundera lite ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#7 Jahaaa, min tanke var att man fortfarande var människa!  😃

Katniss
0

Jag hade nog också valt Didyme, jag älskar att få folk att le :) eller möjligtvis Benjamins gåva Jag funderade även på Alice, men som #6 påpekade måste det vara jobbigt, tänk så är man på semester och ser någon från släkten dö och man kan inte göra något åt det..

R.I.P. Anton 💔

Swadika
0

Alice ser framtiden som den är just nu, ändrar sig något kan hela framtiden också ändras. Om man ser en släkting dö (säg i en bilolycka) kan man ringa personen och säga åk inte bil idag och då ändras också framtiden. Haha förstår ni hur jag menar? :) Framtiden är inte huggen i sten, enligt Meyer i alla fall ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#10 Det vet jag, men hon kan väl lika gärna få syner som händer två sekunder senare om ni personen gjorde något spontant.. så det går ju inte alltid stoppa en situation innan det hinner gå fel. 😐

Sedan har väl Alice så att hon måste "hålla ett öga" på just den personens beslut? Hon ser ju inte hela världens framtid samtidigt utan koncentrerar sig på det som gäller sig själv och familjer.

Swadika
0

#11 Självklart, men utan förmågan att se in i framtiden kan man ändå inte ändra de besluten som gör framtiden. Och om hon inte håller öga på en person så ser hon inte det som en vision heller och det jobbiga att se den personen råka ut för en olycka sker inte :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LaSadie
0

Jag vill ha Benjamin, Alice och i viss mån Jaspers. Att kontrollera elementen skulle vara så häftigt, tänk vad man kan göra! Att ha förmågan att kunna se in i framtiden och därmed kunna påverka är väldigt praktiskt (lite av en förklädd kontrollfreak). Att kunna påverka omgivningens känslor är väldigt praktiskt med när allt kommer omkring. Tänk vad bra det kan vara ibland.

Cireea
0

#12 Touché Swadika .. Touché 😎

#13 men om du måste välja en av dom, vilken hade du i så fall valt?

LaSadie
0

Benjamins. Fast Zafrinas är nog väldigt bra att ha.

Cireea
0

#15 Haha, den eviga kampen med beslutångest 😂 Det är faktiskt svårt att välja, alla förmågor är bra på sitt eget sätt.

LaSadie
0

Mmmm, de är praktiska i vissa situationer. Kanske vara som Rogue i X-men och "låna" krafter tillfälligt.

Cireea
0

#17 Ja det hade verkligen varit något! 👍

Katniss
0

#13 Ibland hade jag nog föredragit att inte veta. Ang. Alice gåva alltså. Men jag hade gärna haft hennes frisyr, så som hon hade den i Eclipse. Att den bara magiskt 'fixar till sig' på morgonen liksom… Harnämligen ingen som helst disciplin när det gäller att göra något med mitt hår utom att borsta det och sätta upp det i en tofs. :) #17 Låter som något som skulle passa veliga mig xD

R.I.P. Anton 💔

Cireea
0

#19 Haha, hennes frisyr 👍 Bra val Katniss! 😃

Intressant det här med deras förmågor. Aro's förmåga är väldigt spännande också, tänk att få tillgång till allt i någons huvud genom att röra dom. Det är såklart både på gott och ont! 

Men nog fasen skulle det kunna lösa många problem i världen.

Katniss
0

#20 Jag hade inte velat ha någon gåva där man kanske andras tankar.. Lite privatliv vill man ju ha :) men visst, det hade löst många problem ..

R.I.P. Anton 💔

Snurrig
0

Åh. Svårt val.. men jag hade nog (kanske) valt Pathokinesis, dvs Jaspers förmåga, att både kunna känna och förändra andras känslor. Synd att det slutar fungera när han inte är i närheten.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Yehet121
0

Det här var svårt.. Jag funderade först på Benjamins förmåga, men sen började jag tänka lite på konsekvenserna av att ha en väldigt kraftfull förmåga. Andra vampyrer kan se en som ett hot och så finns det ju alltid Volturi som samlar på förmågor.. Benjamin är ju en av de mest kraftfulla vampyrer just pga sin förmåga, som Aro upptäckte och blev intresserad av. Nej, jag skulle nog välja något som inte är så lätt att lägga märke till, men som ändå är användbar i många situationer. T.ex Jaspers förmåga, som jag ändå känner igen mig i som människa.

Cireea
0

#23 Det beror ju också på hur mycket man utövar sin förmåga framför andra vampyrer. Om man inte skyltar med sin förmåga är det ju svårt för Volturi att få reda på den! 😎

Men jag förstår ditt resonemang!

Yehet121
0

#24 Jo så är det ju, sen har ju Volturi en slags besatthet av att hitta väldigt begåvade vampyrer, så dom har säkert "sökare" och spioner som springer om kring över hela planeten och letar 😃 

Sen hade jag nog ändå valt Jaspers förmåga (även om det hade varit helt riskfritt att ha en riktigt kraftfull förmåga) just för att jag känner igen mig i den irl 🙂 Sen så har Jasper alltid varit en av mina favoriter 😃

Cireea
0

#25 Han har en bra förmåga, den ligger åtminstone på min top 5 lista! 😃

Katniss
0

#23 Det tänkte jag inte ens på, men det är ju rätt :) Volturi har ju helt klart resurse för att hitta gömda vampyrer, som har starka förmågor 🙂

R.I.P. Anton 💔

Aloe.Vera
0

Aros, då väljer jag dessutom vem jag skulle vilja veta mer om

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com