Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 958 ggr
LaSadie
0

Life and Death (spoilervarning)

Såååååååå ni som läst boken. Vad tyckte ni?!

Cireea
0

Jäklar, hur har du hunnit läsa ut den så pass snabbt?! 😮

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

LaSadie
0

Jag läser snabbt och när jag fastnar för en bok så har jag svårt att släppa den innan jag läst klart den 😇 typisk INFP personlighet.

Swadika
0

Läste ut den idag (började igår kväll och kunde inte släppa den).  Jag tyckte om den men jag fick försöka tänka bort den vanliga serien hela tiden haha. 

Ska återkomma med mer vettiga åsikter när jag funderat lite :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LaSadie
0

Instämmer, man tänkte väldigt mycket på grundbok när man läste den Vad tyckte du om slutet? Förvånad eller en enkel lösning?

Swadika
0

Tycker det var roligt med ett annat slut än vad Twilight har, det blev som sin egen berättelse då och inte exakt som Twilight. Men jag tror också Meyer var tvungen att göra det slutet för annars hade hon nästan behövt fortsätta. Nu vet jag inte hur ni andra är, men jag väntade hela tiden på att Bella skulle bli vampyr, och hade hon inte blivit det i sista boken så hade i alla fall jag förväntat mig en till bok. Men nu blev Beau det i L&D så då blir det ett bra slut på hela berättelsen, haha förstår du hur jag menar? :)

Vad tyckte du själv om slutet? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LaSadie
0

Jag spenderade halva boken med att parallellt tänka på hur de andra böckerna skulle utformas och hur det skulle gå med Nessie så när jag kom till slutet så blev det lite "meh!" 😆 men var okej med slutet då det var en enkel lösning. Lite som att dra ihop bok två och tre till tio sidor ☺

Swadika
0

Haha det gjorde jag med, framförallt allt med Nessie att det inte skulle gå. 

En sak jag inte riktigt hängde med på var Royals historia. Var det så att han skulle gifta sig/gift sig med en tjej, men hon gillade någon annan och den andra försökte döda Royal? Eller har jag förstått det helt fel? haha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LaSadie
0

Ja men precis! Funderade hur det skulle lösas samt då vampyrer inte kan ändras. Nu var det ett tag sedan jag läste Twilight men pratade inte Joss mer om Alice bakgrund än vad det görs i Twilight? Stämmer. Royal dödas av hans fästmös pojkvän. Den hon ville gifta sig med. Men minns inte om hon beställde det eller inte.

Swadika
0

Jo det tror jag hon gjorde. I Twilight känns det som om man inte får reda på så mycket, jag förstod aldrig vad de pratade om i Twilight tills jag läste guiden. Men jag tror Joss berättade mer, eller i alla fall mer tydligt. Men det kändes som om den scenen var längre och mer våldsam i D&L än Twilight, men det kanske beror på slutet. 

Tack, vad bra då missuppfattade jag inte allt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

#8 Royal dödas av hans fästmös pojkvän. Ofta Royal (Rosalie) dör i Life and Death? Det var lite av en plot twist ..

LaSadie
0

Jag tror att Meyer fick möjlighet att ändra hur hon ville skriva Twilight från början, vilket hon även skrev i förordet att detta var en möjlighet att göra ändringar som hon har stört sig på. För Alices öde var mer utförligt skrivet i boken som kom för ett par år sedan (den med illustrationer).

LaSadie
0

#10 Vad menar du?

Cireea
0

#12 I ditt inlägg #10 så skriver du såhär "Stämmer. Royal dödas av hans fästmös pojkvän. Den hon ville gifta sig med. Men minns inte om hon beställde det eller inte." 

Royal i boken är ju den manliga versionen av Rosalie .. eller är det fler Royal med som dör? 😛Kan du bara förklara vad du menar.. för hela det stycket förvirrar mig.

LaSadie
0

I denna version så ska Royal gifta sig med sin fästmö men hon vill inte gifta sig med honom. Fästmön har en pojkvä som med sitt gäng mördar Royal. Missar jag någon detalj #9?

Cireea
0

Hur fungerar det ihop med resten av historien.. alltså att Royal är med Cullens? Blir Royal vampyr efter att ha blivit "mördad"? 🙂 Det är den biten som jag inte riktigt hängde med på. Hittas Royal på samma sätt som Rosalie gjorde? Alltså att man trodde att Royal var död men egentligen nästan var det och blev sedan "räddad" och blev vampyr.

LaSadie
0

Det stod inte så utförligt hur Royal hittades men han skapades för att förhoppningsvis vara en partner för Edythe. Men Royal är en manlig version av Rosalie, men han är inte med i boken så mycket. En väldigt anonym karaktär.

Cireea
0

#16 Okej :) Ändå kanska roligt att Royal är så anonym i boken..

Ni som nu läst den, vad tyckte ni om karaktärerna? Var mycket förändrat? Fanns det något överraskande som ni verkligen inte kunde ha sett komma? :)

LaSadie
0

Det var inte så mycket som var ändrat. Karaktärsdragen fanns kvar som tidigare. Tycker iofs att Beau inte var lika mesig som Bella. Sen följde boken Twilight, småändringar som gjorde att det bara blev en bok. Sista 40-30 sidorna var verkligen annorlunda, men för att det bara skulle vara en bok så förstår man ändringen :)

Cireea
0

#18 Intressant! 😃

Swadika
0

#11 Ja precis det skrev hon också :) Och många saker märkte man blev till det bättre och några fel blev rättade.

Även Phoenix(osäker på stavningen) scenen var mer skrivet, Beau pratade faktiskt lite med Jessamine och jag tycker man får se hennes personlighet och karaktär mer än Jasper i twilight

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Jag börjar verkligen känna ett enormt sug att läsa den här boken kan jag lova 😃

Swadika
0

#21 gör det :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
0

Ska läsa boken imorgon så efter det kan jag ge en mer korrekt bedömning kring vad jag tycker 😃

Cireea
0

Är otroligt nära slutet nu och jag är imponerad. Har verkligen haft noll förväntningar men jag älskar den. 😮

Älskar hur språket ändrats lite och att Beau inte är lika lättretlig som Bella. För mig känns den här boken lättare att läsa, den känns rolig och intressant. Älskar verkligen att dom bytt kön på karaktärerna för plötsligt är boken dominerad av mäktiga kvinnor istället för män! 😃 

Historien är nästan densamma, men ändå känns det som om det är en helt ny bok. Gillar de små ändringar i vissa dialoger, och även tilläggen av nya dialoger som inte funnits tidigare. En del ändringar är gjorda, vissa delar borttagna och Stephenie har gjort ett bra jobb med denna bok. 👍

En sak som jag gillar mest är att Beau inte har lika ingående beskrivningar på allt som Bella hade. Har flippat fram och tillbaka för att jämföra böckerna och Bella har oftast längre beskrivningar som till slut gör en..uttråkad. 

Bra läsning, Like it! 
Får se om jag gillar slutet lika bra som jag gillar resten av boken.