Twilight iFokus

Twilight

Etikett: allmänt
Läst 1147 ggr
Cireea
0

Om du fick bestämma..

…vad ytterligare en bok skulle handla om. Vad skulle du då ha för plan? 
Ni behöver inte ha någon superförklaring men gärna bara en idé. Ni får välja om ni ska skriva den själv eller ha någon annan som skriver den med era egna ideér. 

Några punkter:

• Boken får ta plats när som helst. (Före Twilight, mellan två av böckerna eller efter sista boken) 
  • Du får ha vilket perspektiv som helst 
  • Den måste inte ha en direkt koppling till Bellas story.
  • Boken måste handla om en, eller flera, karaktärer som redan existerar. 

Det är alltså du som bestämmer allt som har med boken att göra (dock måste du ta hänsyn till de punkterna jag skrivit ovan).

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Calcifer
1

Jag skulle vilja ha en historia som handlade om Alice och Jasper. Hur de hittade varandra, samt allt som följde efter Twilight böckerna.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MoaLava
0

Skulle vilja läsa en bok om Jane och Alecs liv - ur deras perspektiv.

Hälsningar Moa =)

Cireea
1

Intressant! 

Jag skulle gärna ha en bok om Stefan och Vladimir! Det är väldigt intressant om hur dom en gång i tiden härskade och att Volturi tog över och brände ner deras slott osv. Jag skulle gärna vilja ha en full story om det!

LaSadie
1

Nessie och Jakob. Vill veta mer bara :)

Lajban:)
0

Nessie och Jacob, och mer med Edward och Bella xD Och om Edwards story typ

Hästar och kaniner är livet Hjärta

MoaLava
1

#5 Håller med om att det skulle vara kul att veta lite mer om Edwards bakgrund/historia 😃

Hälsningar Moa =)

Lajban:)
0

😂 #6

Hästar och kaniner är livet Hjärta

Cireea
0

Att få veta mer om Quileute skulle vara otroligt intressant 🙂

Snurrig
0

Det enda som kan få mig att läsa en ny bok av henne är om den handlar om Jasper och Alice. Även om jag tyckte om böckerna när jag var yngre så har jag svårt att tänka mig att jag skulle tycka om dom, eller liknande böcker, om jag läste det idag.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
0

#9 Hur kommer det sig att du tror att du inte skulle tycka om dom om det inte handlar om Jasper och Alice? 🙂

Snurrig
0

#10 Jag har blivit äldre och min smak har förändrats. Alltså, jag läser fortfarande paranormal romance osv, men nu känns det att böcker som Twilight är för yngre personer. Jag måste ha läst första boken ganska precis när den kom ut på svenska, och hur gammal var jag då? 12 år? 😐

Men Alice och Jasper är underbara så en bok om dom kan inte bli annat än bra. Jag har alltid velat läsa om dom.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
0

#11 Okej, intressant svar.. 🙂

Katniss
0

Jag hade nog velat läsa en historia om en vampyr långt innan, 20-talet kanske, lite som Harry Potter världens book 'magical beats and where to find them' varav iaf filmen kommer att utspela sig på tjugotalet. Kanske lite ur Edwards 'point-of-view', eller bara en helt annan vampyr :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
0

#13 Om dom skulle skriva om en vampyr långt innan så hade jag gärna läst historien om Carlisle och hans resa till nuet 🙂

tilde.wahlgren
0

Mer med Edward och Bella❤️

Hjärta SVEA Hjärta 

Cireea
0

#15 Men tycker du inte att deras historia har fått sitt avslut? Vad mer kan det finnas som kan väcka intresse?