Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 760 ggr
Cireea
0

Ny Twilight-film?

Nu när det kommit en ny bokversion av Twilight där Stephenie Meyer valt att byta kön på alla personerna, hade du velat se en ny film där man gjort samma sak?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Calcifer
0

Nä, nu känns det som om hon försöker mjölka så gott hon kan på Twilight fenomenet faktiskt. Jag skulle hellre se henne skriva nya böcker, nya historier, nya karaktärer osv. Hon KAN ju skriva annat också, The Host är ju galet bra skriven.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LaSadie
0

nej det tycker jag inte. Kanske om MTV eller liknande tar upp det och gör det till en fristående serie eller liknande

Cireea
0

#1 Abolut, Meyer är verkligen duktig. Älskar boken The Host, även om filmen var lite av en besvikelse i jämförelse. Men man kan ju inte alltid få allt! 😎

#2 Tänker du dig då att man spinner vidare på en helt egen serie? Eller tänker du dig att den i så fall skulle följa böckerna/boken någorlunda för att det ska hålla ihop? 🤔

LaSadie
0

Jag tänker lite som Scream. Finns filmer men via Netflix finns nu en serie.

Cireea
0

#4 Väldigt intressant faktiskt 😃Kanske skulle fungera

Katniss
0

Hmm.. tror inte det faktiskt. Som #1 säger, så hade det ju varit som att pressa ur så mycket pengar ut Twilight som möjligt..

R.I.P. Anton 💔

Cireea
0

Som med de flesta andra stora filmer så försöker man ofta vrida ur så mycket pengar som möjligt. Tyvärr även med Twilight.

Katniss
0

#7 Fast några böcker kom Nessie och Jacob hade inte varit helt fel :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
0

#8 Ja, visst en ny riktning i storyn är helt klart något man skulle vilja se. Men att just SAMMA story upprepas är jobbigt :P

Katniss
0

#9 Ja, det blir det.. :/

R.I.P. Anton 💔

Snurrig
0

Har någon läst boken? Om dom hade gjort en film så hade jag velat sett den, även om jag kanske bara hade skrattat åt hur dumt det hela är. Samtidigt så önskar jag inte att dom gör en film av det. Jag har inte läst boken.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Katniss
0

#11 Jag har inte läst boken, ska dock skaffa den så snart som möjligt :)

R.I.P. Anton 💔

Swadika
0

#11 Jag har läst den :) Finns en tråd om den här på forumet, fast det är rät mycket spoilers i den.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Snurrig
0

#13 Är den bra? Bättre/Sämre än Twilight?

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Swadika
0

#14 Den är bättre skriven än Twilight, lite färre jobbiga misstag, även om det finns några andra. Man får lite mer inblick i vissa karaktärer (tex Alice, eller Archie som han heter i Life and Death). Beau (Bella) är inte riktigt lika dramatisk. Edythe (Edward) har tagit över den dramatiska rollen haha. Men annars är det ganska lika, några grejer som har ändrats men det är ju samma historia så man vet vad man ska förvänta sig.

Den är bra, jag kommer garanterat köpa och läsa den igen. Men man får nog försöka läsa den som en egen bok och inte försöka jämföra för mycket med Twilight. Det förstörde lite att jag gjorde så när jag läste.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

tilde.wahlgren
0

Jag tycker att hon ska göra fler Twilight delar har det kommit en ny den hette tydligen genom dina ögon? eller fanns den innan?

Hjärta SVEA Hjärta 

Cireea
0

#16 Genom dina ögon är en bok sedan innan, dock har den inget med Twilight att göra utan det är en bok som handlar om något helt annat. 👍 The Host heter den på engelska, finns även som film!