Vad är det ni gillar?
Vad är det med Twilight-böckerna (filmerna eller både och) som ni gillar? Vad var det som gjorde att böckerna/filmerna fångade ert intresse?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Kan man inte hålla sig till trådens ämne har man ingenting i tråden att göra.
Tråkiga kommentarer som enbart postas för att sabotera och skapa irritation bland sajtens medlemmar kommer raderas utan förvarning.
Man får ogilla Twilight och man får tycka att det är rena smörjan, men man behöver inte lägga nedlåtande kommentarer. Man får mer än gärna diskutera det dåliga och tråkiga med Twilight om man vill det, däremot får det göras i en separat tråd. Vill man diskutera det negativa och dåliga med Twilight-serien ska man göra det med hyfs genom att hålla det på en civiliserad nivå och med vårdat språk.
Egentligen gillar jag inte Twilight men det insåg jag först då jag läst igenom alla böckerna efter varandra utan att knappt kunna lägga ner dom så det är ju väldigt bra flyt på språket och det "fångar in" en.
Filmerna är inte lika bra (min favoritkaraktär får inte lika många scener som i boken) men det är bra filmer om man bara vill se något lättsamt.
l'm back

Jag gillar att det är vampyrer och sen kärleken mellan Bella och Edward (även om jag stör mig enormt på den i filmen, böckerna är mycket bättre)
#3 Åh vad roligt att se dig här inne 😃 Till en början kände jag "meh" när första filmen kom, jag såg den inte och jag brydde mig inte. Inte förrän när andra filmen började gå på bio satte jag mig ned och läste bok efter bok. Sen var jag fast! 😂
Jag fångades av just världen hon byggt upp och hur lätt det kändes att komma in i böckerna. Älskade språket och hur verkligt allt kändes, världen hon byggt upp hade ju lika gärna kunnat spegla en verklighet.
Fast sen älskar jag vargarna också ❤️Skiftarna är det som verkligen fångade mig mest i böckerna.
Minns att jag läste första boken. Tyckte den var jättebra. Ett eller två år senare så såg jag på adlibris att det fanns fler böcker i serien, så jag bad min mamma beställa hem dom. Dagen efter började min kompis prata om en film som precis hade kommit ut. Den skulle vara så otroligt extremt bra. Sättet hon berättade det på fick mig att tro att det var en thriller. Vi tittade på filmen tillsammans. Hela tiden var jag typ "Jag känner igen det här så jävla väl..!" Sen så helt plötsligt insåg jag att det måste vara baserat på boken som jag hade beställt fortsättningarna av. Jag var totalt omedveten om att böckerna var kända, och att det kommit ut en film. 😃
Jag har alltid tyckt om varulvar, vampyrer och annat övernaturligt. Sen om dom dör i solen eller glittrar spelar mig ingen roll. Onda eller goda. I like it all! Var något besatt av böckerna ett tag, läste dom flera gånger. Filmerna var mindre bra, och det var en del awkward scener. Men det är okeeeej!
Vet inte vad det var som gjorde att jag älskade dom så mycket, men det var väl allt tillsammans. Enkla böcker som går snabbt att läsa. Det var aldrig tråkigt.🙂
"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
but in developing the capacity to enjoy less."
#6 *clap hands* det där var verkligen bra skrivet Isaac. I like it!
Du får typ mig att bli hype när jag läser det där och jag har ändå läst böckerna och sett filmerna redan! 😂
Jag läste Twilight någon eller några månader innan filmen kom ut. Jag fastnade för framsidan och lånade boken på biblioteket. Läste ut den på rekordtid och sprang nästan till biblioteket för att låna andra boken.
Jag hade innan Twilight inte läst något med vampyrer även om jag alltid varit intresserad utav det. Så det var nog det som gjorde att jag lånade boken, och att det handlade om kärlek. Språket var enkelt och den var lätt att läsa. Serien innehåller allt jag tyckt om, något övernaturligt, kärlek, triangeldrama, spänning, det lite förbjudna osv. Jag läser ofta om böckerna och tycker de fortfarande är bra.
Jag tror också att i början fastnade jag för att Bella hade kunnat vara vem som helst. Hon kändes så vanlig, hon var klumpig, inte direkt populär (tills hon kom till Forks haha) och kastades in i denna värld med vampyrer och varulvar.
Jag såg trailern till Twilight på TV och förstod först inte att det var den här serien som jag tyckte så mycket om. Hade jag inte läst böckerna innan hade jag nog inte sett Twilight för trailern fångade inte mitt intresse. Eller det hade jag kanske, eftersom det blev så stort.
Jag har träffat så många vänner tack vare Twilight, som jag efter 7 år fortfarande är vän med även om vi inte pratar Twilight så mycket längre, haha :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#8 Roligt att läsa :)
Jag läser också böckerna fortfarande, det var inte så längesen jag avslutade bokserien för typ 500:e gången så för min del känns det som att det är dags för att se filmerna en omgång igen. 🙂
#9 Det var faktiskt inte så länge sedan jag såg sista filmen :) men böckerna borde jag läsa om :))
R.I.P. Anton 💔