Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 995 ggr
Cireea
3

Du som inte gillar Twilight

Den här frågan riktar sig mot er som inte är medlem här inne på Twilight iFokus som inte alls gillar Twilight (varken böckerna eller filmerna). 

Hur kommer det sig att ni inte tycker om varken böckerna eller filmerna? 

Psst, är det: "varulvarna ser ut som vargar" eller "vampyrerna glittrar" så behöver ni inte ens svara i tråden. 

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Karmatarerskanise
5

Dåliga skådisar, omogna karaktärer och dålig story.

[Torpedtass]
1

Inget illa menat nu men måste man ogilla Twilight bara för att man inte är med här?
Låter lite så i frågeställningen.

Personligen gillar jag filmerna, speciellt sista. Aldrig läst böckerna och saknar synen till att göra det också. Jag är dock inte medlem här eftersom Twilight inte är mer än bara bra filmer för mig, inget övergripande intresse jag har.

Hoseok
4

Jag tänker inte säga att skådespeleriet är dåligt, för det är det absolut inte. Det är Manuset som är dåligt. 

Ingen hatar Twilight mer än skådespelarna i Twilight, typ. 

- Dåligt skrivna karaktärer

- Dåligt skrivna repliker

- Jag mår illa av tanken på hur relationerna i böckerna och filmerna "hanteras", så att säga. Kan inte resonera vidare på detta. jag bara mår dåligt över den relation som visas.

VildaVittra
3

Den bild som förmedlas av kvinnor och sedan gillar jag inte amerikanska high school-serier. Stod ut fem minuter innan jag var tvungen att stänga av.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EvelinaL]
1

Jag tyckte fösta filmen var okej andra filmerna var så dåliga. Jag gillar inte hur de gör vampyrerna eller varulvarna (hur de förvandlas, vad de kan göra osv.) sedan tycker jag att hela "kärleksgrejen" förstör för den är så ostig och onödig. Håll dig till en jävla kille lixom hur svårt är det.  Men jag kan absolut förstå hur folk kan gilla böckerna och filmerna det är helt enkelt inte my coup of tea.

Aleya
1

Jag blev bara inte trollbunden. Inte av karaktärerna eller storyn. Filmen var för hoppig mellan syn och verklighet. Böckerna har jag inte gett mig på. Ne, för sliskig för mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cireea
2

Jag menade ABSOLUT INTE att man inte gillar Twilight för att man inte är med här men man är ju inte med här om man ogillar böckerna/filmerna. 

#5 Förlåt men snälla..dom är inte varulvar. 

Då gissar jag också på att ingen här i tråden gillar Fifty Shades of Grey heller? 😃Inte för att jag heller gör det men bara något som slog mig. 

Jag är inte den som tycker att alla måste älska Twilight bara för att jag gör det men jag undrade mest om de flesta som ogillar filmerna inte läst böckerna för det är enorm skillnad på böckerna och filmerna men jag förstår hur ni tänker.

Hoseok
1

Jag avskyr Fifty Shades of Grey av flera anledningar, så.. ja, haha.

[EvelinaL]
0

#7 Spelar det någon roll om dom ska vara varulvar eller vargar? Fattar att det är lite så man bli när man är väldigt inne i något men jag är verkligen inte insatt och tror inte det förändrar min bild på filmerna alls.

Aleya
0

#7 om jag jämför med när jag läste HP och hörde om HP först så kände jag att detta är något för mig. När jag hörde om tw så kände jag bara näe. Såg filmen av en slump, kände att jag som är nästan 30 ser ingen charm i allt drama. Så ne, diss därför. Men andra får gärna gilla. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
0

#7 Mycket riktigt. Har läst böckerna fifty shades  och dom var dåliga precis på samma sätt som twilight

Cireea
1

#8 #11 Det är ju trots allt en Fanfiction av Twilight så! 

#9 Det har ENORM betydelse. Dom är skepnadsskiftare, det är inte ens i närheten av samma sak som en varulv och därför blir det irriterande. De framgår som varulvar i böckerna men det är för att man får se allt från Bellas perspektiv och eftersom hon inte vet om sanningen så kan man ju inte få det förklarat förrän i sista boken då man får veta hur det ligger till. 

Intressant att "höra" (läs: se) era synpunkter. Alla kan inte gilla allt, det håller jag såklart med om. Jag är inte heller någon som försöker pressa på böckerna på någon som inte vill läsa dom men jag var mest nyfiken. 

De flesta jag pratat med har sagt att dom ogillar filmerna för att vampyrerna glittrar eller för att "varulvarna" inte ser ut som i Van Helsing, ja.. jag orkar inte ens gå in på det. 

Tack för era synpunkter :)

Karmatarerskanise
0

#12 Jo jag vet det.

MarHai
0

Jag gillar böckerna men inte filmerna. De hade blivit mycket bättre med någon annan som spelar Bella.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin