Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 483 ggr
MoaLava
0

Varför gillar du Twilight?

Vi är många som gillar Twilight, men varför är böckerna så bra enligt dig? Vad är det som gör dem så speciella och varför är det en serie man aldrig tröttnar på?

Hälsningar Moa =)

[Nampheet]
0

Jag har aldrig läst böckerna men däremot kollat på filmerna! Älskar Twilight för det är vampyrer, asså filmerna är bara så bra!!

Cireea
0

I min mening är böckerna bra just för att dom är lite…annorlunda. Dom är en helt egen värld som man fly till genom att sätta sig med boken i handen. Jag älskar att exempelvis Bella är en person som många kan känna igen sig i och många av de bekymmer hon har inombords är saker som man själv känt som tonåring. 

För mig är det lite svårt att säga exakt vad som är bra men jag skulle nog säga just för att det är en annorlunda värld jämfört med den vi lever i och det är allt som oftast uppskattat av läsaren. 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

MoaLava
0

Twilight känns inte så orealistiskt, det känns som att det faktiskt kunde vara sant. Jag älskar att man verkligen sveps med i historien och man (iaf jag) fastnar i boken redan efter första sidan.
Vissa oklarheter tycker jag dock att de finns i dem som jag störde mig på, men efter att ha läst "Twilightsagan - Den officiella illustrerade Guiden" och "Bree Tanners andra liv" föll allt på plats. 

Jag gillar även att Bella har så många problem och tankar som många av läsarna har, trots att hon känner till världen med vampyrer osv. 🙂

Hälsningar Moa =)

LaSadie
1

Ny version av vampyrer och sen en kärlekssaga som alltid funkar :)