Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 845 ggr
Cireea
2

Om du fick ändra en sak

Om du fick ändra en sak i böckerna, vad skulle du då ändrat?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Calcifer
2

Slutstriden i Breaking Dawn. Jag förstår varför Meyer skrev som hon gjorde, jag har läst hennes förklaring, men jag tycker filmen gjorde det bättre. Det blev mer gripande. Om boken gjort samma sak hade det känts bättre. För mig kändes det som att det byggdes upp upp upp mot ett klimax och sen hände inget. Alla sa typ "ok, bye" och gick hem och åt korv. Eller nåt. Men ja, det är vad jag skulle ändra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1

#1 Bra val! Slutstriden tycker jag är mycket bättre i filmen än i boken. Det är därför BD är en av de sämre böckerna i mitt tycke medan sista filmen är min favorit. Boken är ganska seg och spänningen byggs upp utan att något händer medan filmen ger en mycket mäktigare känsla, mest tack vare den där striden i slutet som verkligen chockade ALLA.

Calcifer
1

Ja jag håller med. När jag såg filmen tänkte jag "de KAN ändra om de vill, de KAN faktiskt det, herregud, om det här är slutet…. då DÖR JAG" och sen så blev det ju som det blev. Men det gav en verkligen en riktig dos av rädsla. Och gud vad jag och min kompis grät. xD

Cireea
1

Haha oja! Jag skrek när Carlisle "dog", alltså det var helt sjukt!

Calcifer
1

Jag började tokgråta då, och kunde inte sluta. Och när Leah offrade sig för Esme då grät jag ännu mer.

Cireea
1

#5 Det var verkligen en mäktig sak att göra med tanke på hur mycket Leah avskydde Cullen och de andra vampyrerna.

Calcifer
1

Ja eller hur. Det verkligen slog till i hjärtat på en, att hon var så lojal för deras sak att hon gav sitt liv för någon hon egentligen hatade med allt hon hade.

[Nampheet]
0

Hmm….

Asså jag vet inte riktigt….

LaSadie
0

Jag tycker att Bella är jobbig i bok två. Ja skitjobbigt att han stack men geeeee dig….

Cireea
1

#9 Agree! Jag tycker det är så jobbigt att hon håller på att vältra sig i sorg genom hela boken typ..

MoaLava
0

Blir alltid lika ledsen när Bree dör. Det är så sorgligt. Önskar att hon skulle ha fått ett lyckligare slut.

Hälsningar Moa =)

LaSadie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis…