"Jag undrar" - Twilight
I brist på annat så har jag börjat läsa böckerna igen.
Men det är en ska jag funderade över som jag inte tänkt på innan
Quileute stammens pojkar/män förvandlas när vampyrer är i närheten. Men Cullens har ju när boken utspelar sig varit i Forks kanske 1-2 år. Borde inte denna fövanlig skett tidigare och när de var där gången innan denna så borde någon/några blivit förvandlade eller hur? För när vi möter dem för första gången på La Push uppfattar jag det inte som att Sam har genomgått denna förvandling
Vad tror ni?
Kanske inte fanns någon som var tillräckligt gammal/ung att bli varulv?
// Nadja
Sam blev ju förvandlad redan då. Sen var ingen tillräckligt gammal. Och det var inte så många vampyrer. Hade det vart fler som i BD så hade nog Jacob, Quil osv förvandlats tidigare. Men det räckte väl med Sam. Det är iallafall därför Sam hatade Cullens, för att dom kom och satte igång det där, så han präglades på Emily och sårade Leah..

#1&2 Men om man tänker på BD så förvandlas ju även yngre. Visst är det för den ökade mängden av vampyrer, men eftersom Cullens var där ett tag så borde dom redan förvandlas (imo)

Samt så är ju den enorma mängden vampyrer där en vecka kanske vilket gör att det känns lite som de andra borde genomgått förvanlingen tidigare. Embry och Paul förvandlades när den var en vampyr i närheten, en vampyr som sprang fram och tillbaka mellan Forks och vad det nu var.
Det kanske har betydelse om vampyren dricker människo- eller djurblod…
Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Paul var 16 år, som Jacob
En idé, kanske kan vara en del med att de har ett avtal med Cullens
Så som jag tror att det är, är att Sam redan är förvandlad i början. eller man får ju veta säkert i andra boken när de letar efter Bella i skogen.
Egentligen borde väl det förvandlats några efter att James och dom var där i första boken. Men jag tror att det beror på hur länge Vampyrerna stannar i närheten. För att ''hålla cullens i shack'' behövdes nog bara Sam just då. Men sen när Victoria börjar härja runt och stannar en längre tid, så triggar det igång förvandlingen..
Så jag tror att det beror på hur länge de är i krokarna. Men det säger väl kanske emot det att många yngre förvandlades när de andra var där i sista boken en rätt kort stund.
Vissa saker i böckerna är väldigt ogenomtänkta tycker jag.
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Tror i sista boken så är förklaringen att det var så många så snabbt som triggade igång det. Sen kanske det beror på om de dricker människo- eller djurblod