Annons:
Etikettböckerna
Läst 1515 ggr
Cireea
2016-03-07 00:02

Månbarn

I böckerna får man inte veta så mycket om Månbarnen och det finns inte särskilt mycket information om dom i övrigt heller.
Det man får veta är att dom nästan är helt utrotade på grund av Caius samt att de är väldigt lika de "traditionella varulvarna" både till utseende och egenskaper.

Man får bara nys om dessa Månbarn i en hastig konversation i sista boken, det är inte förrän då man får veta att Jacob och de andra vargarna inte är varulvar utan skiftare. Att de antagit formen av en varg är en slump, de kunde alltså lika gärna kunnat bli kaniner eller rävar. 

Vilken funktion månbarn har i den större historien får vi inte veta. Vi får heller inte veta närmare hur de fungerar med vampyrer, skiftare eller andra myter och legender som finns. 

Hade ni velat veta mer om månbarnen i Twilight-världen? 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Katniss
2016-03-07 00:12
#1

Jag hade helt klart velat veta mer :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-03-07 00:14
#2

#1 En bok i Twilight-universumet som inte kretsar kring Cullen hade faktiskt varit intressant. En bok som visar oss mer än bara Forks och Volturi i nutid! 😛

Jag hade mer än gärna läst en bok som verkligen djupdyker i livet kring andra vampyrer, andra klaner och/eller andra tider. En mer detaljerad historia om Caius och Månbarnen hade inte heller suttit fel. 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-03-07 00:17
#3

#2 Det finns mycket i twilightvärlden man vill utforska ^^

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-03-07 00:29
#4

#3 Jag måste nog skriva till Stephenie Meyer och kräva fler historier från Twilight-världen! Känner mig så djupt frustrerad över massa saker.. 😂😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2016-03-07 12:56
#5

#4 Det tycker jag du ska göra! Vi behöver mer 😉

Jag har funderat på en sak, hur ser den traditionella varulven ut? Haha det enda jag kan tänka på är typ så här eller typ halvmänskliga håriga saker. Om månbarnen hade sett ut så, hade inte Caius direkt sett att det inte är några varulvar?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2016-03-07 13:50
#6

#5 Jag antar att dom ser ut ungefär så som din bild visar, jag tänker också på en sån variant om någon säger "traditionell varulv". 

Jag tror Caius själv förstår att dom inte är månbarn utan han vill bara hitta en anledning till att starta ett krig, man märkte ju i slutet att dom försökte gripa efter halmstrån. Edward påpekar väl till och med att vargarna inte är ett dugg lika månbarnen när han läste Caius tankar. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2016-03-09 07:27
#7

#5 haha ja det har jag inte tänkt på att han kan ha hittat på det :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: